کد خبر: ۲۴۱۷۹
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
یک مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا با ادعای "تلفات سنگین" روسیه در جنگ اوکراین گفت: بسیار بعید است مسکو از سلاح های هسته ای خود استفاده کند.
به گزارش جدید پرس:

آوریل هاینز، مدیر اطلاعات ملی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی به کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا گفت: بر اساس ارزیابی فعلی ما، استفاده روسیه از سلاح هسته ای در اوکراین بسیار بعید است.

هاینز در مورد ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا توضیح بیشتری نداد.

این اظهار نظر مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا در حالی است که مقامات آمریکایی معتقدند روسیه تعهدات خود را بر اساس معاهده نیو استارت زیر پا گذاشته و تهدیدات هسته ای خطرناک و تحریک آمیزی را مطرح کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه فوریه گذشته گفت که مسکو از معاهده استارت جدید یا پیمان کنترل تسلیحات هسته‌ای با آمریکا خارج نمی‌شود اما آن را به حالت تعلیق درآورد.

او با هشدار به غرب که ممکن است روسیه آزمایش‌های هسته‌ای را دوباره شروع کند، اعلام کرد که با صدور فرمانی سازمانه‌های راهبردی زمینی جدید را به حالت آماده‌باش رزمی درآورده است.

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن، در گفتگو با نشریه نیوزویک اعلام کرد که سیاست خصمانه آمریکا در قبال مساله اوکراین می‌تواند آخرین پیمان هسته‌ای بین دو کشور را از بین ببرد.

 آنتونوف به آمریکا هشدار داد که مسکو و واشنگتن نمی‌توانند ارتباطات خود را در زمینه آخرین پیمان تسلیحات هسته‌ای نگه دارند، مگر اینکه دولت جو باید رییس جمهوری آمریکا رویکرد خود را در قبال روابط دو جانبه تغییر دهد.

سفیر روسیه در واشنگتن معتقد است: آمریکا از منطق پیچیده استفاده می‌کند. از یک طرف از تعامل با ما برای تجارت معمول می‌پرهیزند از طرف دیگر آن‌ها اصرار به بازگشت به همکاری معمول در مساله معاهده بازرسی (از تسلیحات هسته‌ای) دارند.

وی خاطر نشان کرد که مسکو با چنین رویکردی موافق نیست و منفی بودن روابط روسیه و آمریکا بر کنترل تسلیحاتی اثر می‌گذارد.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها