کد خبر: ۲۴۱۵۳
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
پل‌های فلزی تاشو(AVLB) اساساً سازه‌های قابل حمل و بادوامی هستند که روی تانک قرار داده شده و توسط آنها نصب و سپس برداشته می شوند.
به گزارش جدید پرس:

رودخانه‌ها، شکاف‌ها و گودال‌های عمیق در زمین می‌توانند موانع صعب العبوری برای نظامیان باشند و به مدافعان این امکان را می‌دهند که نیروها را در پل‌ها یا گذرگاه‌های موجود متمرکز کنند.

عبور از چنین شکاف‌هایی می‌تواند به هواپیماهای باربری نیاز داشته باشد، اما این امر ملزم به داشتن نیروی حمل‌ونقل هوایی پرسرعت و یک منطقه فرود امن است.

این می‌تواند به معنای ساختن فیزیکی یک پل جدید باشد که کاری زمان‌بر خواهد بود و نظامیان را در برابر حملات، آسیب پذیر می‌کند. اما آوردن پل به میدان جنگ در پشت یک تانک، و استفاده از آن در صورت لزوم می‌تواند باعث تسهیل کار در میدان جنگ شود.

این خودروها برای همراهی با ستون‌های زرهی طراحی شده‌اند و به آنها توانایی عبور از رودخانه‌ها، نهرها، خندق‌ها و سنگرها را می‌دهند. پل‌ها بر روی شاسی خودروهای زرهی حمل می‌شوند و بر روی رودخانه‌ها یا در حاشیه آنها نصب می‌شوند و پس ازعبور نیروها، خودرو می‌تواند پل را جمع کند.

Bridge2.jpg

تعداد و مدل دقیق این تانک‌های پل گذار ارسال شده به اوکراین هنوز مشخص نیست، اما می‌دانیم که این تانک‌های ارسالی از نوع تانک‌های M60 یا نوعی از تانک‌های M60 Patton هستند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها