کد خبر: ۲۴۰۴۸
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰
کریستیانو رونالدو با سبقت گرفتن از لیونل مسی به صدر فهرست پردرآمدترین ورزشکاران دنیا راه یافت.
به گزارش جدید پرس:

نشریه فوربس فهرست جدید پردرآمدترین ورزشکاران دنیا را منتشر کرد و در این فهرست کریستیانو رونالدو با سبقت گرفتن از صدرنشین قبلی، لیونل مسی، با درآمد ۱۳۶ میلیون دلاری در سال ۲۰۲۲ میلادی عنوان پردرآمدترین ورزشکار دنیا را به خود اختصاص داد.

رونالدو در شروع سال جدید میلادی منچستریونایتد را در انتقالی پر حرف و حدیث ترک کرد و راهی باشگاه النصر عربستان شد. با اینکه کیفیت فوتبالی رونالدو نسبت به روز‌های درخشش او در چمپیونزلیگ افت کرده است، اما این باعث نشده که درآمد مالی این سوپراستار پرتغالی کاهش یابد.

نشریه فوربس در کنار فهرست پردرآمدترین ورزشکاران دنیا گزارشی منتشر و اعلام کرد کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۲۲ میلادی مبلغ ۱۳۶ میلیون دلار درآمد داشته که این مجموع دریافتی او از محل دستمزد، پاداش و دریافتی‌های نقل و انتقالاتی بوده است. به غیر از درآمد‌های مستقیم، او از قرارداد‌های اسپانسرینگ، شرکت در برنامه‌های تبلیغاتی و دیگر موارد مشابه هم مبالغ قابل توجهی کسب کرده است.

رونالدو به این ترتیب با پیشی گرفتن از لیونل مسی که در مدت زمان مشابه ۱۳۰ میلیون دلار درآمد داشت به صدر فهرست فوربس صعود کرد. رتبه سوم این فهرست به کیلیان امباپه، ستاره پاری سن ژرمن، تعلق دارد که در این سال ۱۲۰ میلیون دلار درآمد داشته است.

نکته جالب اینجا است که میزان درآمد سالانه رونالدو بیشترین مبلغی است که تا کنون در تاریخ فوتبال ثبت شده است. کریستیانو آخرین بار در سال ۲۰۱۷ در صدر فهرست پردآمدترین ورزشکاران دنیا قرار داشت و حالا بعد از ۵ سال دوباره به این جایگاه برگشته است.

جالب اینجا است که با توجه به اخبار روز‌های اخیر به نظر می‌رسد احتمال پیوستن لیونل مسی به رقیب سنتی‌اش کریستیانو رونالدو در عربستان وجود دارد. در این صورت احتمالا بار دیگر شاهد بازگشت مسی به صدر جدول پردرآمدترین ورزشکاران دنیا خواهیم بود.

* فهرست ۱۰ ورزشکار پردرآمد دنیا به گزارش نشریه فوربس

۱- کریستیانو رونالدو با درآمد سالانه ۱۳۶ میلیون دلار

۲- لیونل مسی با درآمد سالانه ۱۳۰ میلیون دلار

۳- کیلیان امباپه با درآمد سالانه ۱۲۰ میلیون دلار

۴- لبرون جیمز با درآمد سالانه ۱۱۹.۵ میلیون دلار

۵- کانلو آلوارز با درآمد سالانه ۱۱۰ میلیون دلار

۶- داستان جانسون با درآمد سالانه ۱۰۷ میلیون دلار

۷- فیل میکلسون با درآمد سالانه ۱۰۶ میلیون دلار

۸- استیون کاری با درآمد سالانه ۱۰۰.۵ میلیون دلار

۹- راجر فدرر با درآمد سالانه ۹۵ میلیون دلار

۱۰- کوین دورانت با درآمد سالانه ۸۹ میلیون دلار

کریستیانو رونالدو، لیونل مسی و کیلیان امباپه جلوتر از ستاره‌های بزرگی مثل لبرون جیمز، اسطوره دنیای بسکتبال، در رتبه‌های اول این لیست قرار دارند. مسی و رونالدو سال‌ها است که در این فهرست دیده می‌شوند، اما امباپه مدت کوتاهی است که در کنار آن‌ها حضور می‌یابد. ستاره فرانسوی تنها ورزشکار کمتر از ۳۰ سال این فهرست ده نفره است.

رتبه چهارم به ستاره بزرگ دنیای بسکتبال لبرون جیمز تعلق دارد که در این بازه زمانی ۱۱۹.۵ میلیون دلار درآمد داشته است. کانلو آلوارز، ستاره بوکس، هم با درآمد ۱۱۰ میلیون دلاری در رتبه پنجم ایستاده است.

داستین جانسون، ستاره پول‌ساز گلف، با درآمد ۱۰۷ میلیون دلاری رتبه ششم را به خود اختصاص داده و رتبه بعدی هم در اختیار یک گلف‌باز دیگر، فیل میکلسون است که درآمدش در سال ۲۰۲۲ معادل ۱۰۶ میلیون دلار بوده است.

استیون کاری، گارد رأس تیم بسکتبال گولدن استیت واریرز، با درآمدی معادل ۱۰۰.۵ میلیون دلار در رتبه هشتم جدول ایستاده است.

جالب اینجا است که تنیسور‌ها که معمولا از آن‌ها به عنوان گران‌قیمت‌ترین ستاره‌های دنیای ورزش یاد می‌شود در فهرست ۱۰ نفره فوربس تنها یک نماینده دارند. راجر فدرر با درآمد ۱۰۰ میلیون دلاری رتبه نهم جدول را به خود اختصاص داده است. جالب اینجا است که فدرر در ماه سپتامبر اعلام بازنشستگی کرد، ولی قرارداد‌های اسپانسری و تبلیغاتی باعث شده او همچنان تا این حد پردرآمد باشد.

رتبه دهم هم در اختیار یک بسکتبالیست قرار گرفت تا این ورزش هم مثل فوتبال سه نماینده در فهرست ۱۰ نفره داشته باشد. کوین دورانت، ستاره فینیکس سانز، با درآمدی معادل ۸۹ میلیون دلار در رتبه دهم قرار گرفت.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها