کد خبر: ۲۳۹۷۰
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۰
سارق مسافرنما که به همراه همدستش پس از تهدید راننده مسافرکش با اسلحه سرد خودروی وی را سرقت کردند، در شعبه دوم دادگاه کیفری یک محاکمه شد.
به گزارش جدید پرس:

ماجرای این زورگیری خشن ششم آبان ماه سال ۱۴۰۱ در چهارراه ایران‌خودرو کلید خورد. عقربه‌های ساعت ۱۱ شب را نشان می‌داد، در این میان مرد مسافرکشی سوار بر پرایدش در سرآسیاب کرج منتظر مسافر بود، همزمان دو مرد جوان به سمتش رفتند و از او خواستند که آن‌ها را دربست به میدان آزادی تهران ببرد.

راننده نگون‌بخت نیز غافل از اینکه تا ساعتی دیگر چه سرنوشت شومی در انتظارش است، دو پسر جوان را سوار خودرویش و به سمت تهران حرکت کرد. هنوز مسافت زیادی را طی نکرده بود که ناگهان یکی از مسافران که در صندلی عقب نشسته بود چاقویی را از جیبش درآورد و زیر گلوی راننده قرار داد و با تهدید از او خواست در چهارراه ایران‌خودرو توقف کند.

همزمان مرد دیگری هم که در صندلی جلو نشسته بود با دست‌هایش جلوی دهان راننده پراید را گرفت که سرو صدا نکند.

راننده مسافرکش وقتی دید که جانش در خطر است چاره‌ای جز تسلیم شدن نداشت و به دو زورگیر خشن التماس کرد، رهایش کنند.

اما زورگیران چاقوکش پس از توقف خودرو، دست و پایش را با بند کفش‌هایش بستند و در تاریکی شب کنار جاده رهایش کردند. سپس خودرو، تلفن همراه وهمه پولش را از او گرفتند و با سرعت سرسام‌آوری از محل متواری شدند.

این مرد در حالی‌که پاسی از شب گذشته بود با تلاش فراوان توانست دست‌هایش را باز کند و خود را به خودرو‌های عبوری برساند و از آن‌ها کمک بگیرد. راننده نگون‌بخت سپس با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و از به سرقت رفتن پرایدش توسط دو جوان زورگیر خبر داد.

 بنا بر این گزارش، هنوز ۳ ساعت از این زورگیری خشن نگذشته بود که مأموران پلیس در حال گشتزنی با رانندگی مخاطره‌آمیز و غیر متعارف مرد جوانی با یک پراید برخورد کردند و دستور توقف دادند، اما سرنشینان خودرو بدون توجه به ایست پلیس با سرعت بالا متواری شدند و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز مأموران به‌ناچار برای توقف خودرو اقدام به تیراندازی کردند و با نشانه گرفتن لاستیک عقب توانستند خودرو را متوقف کنند یکی از سارقان متواری و دیگری دستگیر شد.
 این درحالی بود که همزمان مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ شناسایی خودروی سرقتی را به تمام واحد‌های گشتی اعلام کرد. همان لحظه مأموران گشت متوجه سرقتی بودن خودروی پراید شدند، بنابراین فرد دستگیر شده به کلانتری انتقال یافت.

همچنین کارآگاهان پلیس در جریان تحقیقات پی بردند که متهم دستگیر شده دارای سابقه کیفری است و به دلیل اعتیاد به موادمخدر همسرش نیز از او جدا شده است.

 این متهم وقتی در یکی از شعب دادسرای ویژه سرقت مسلحانه مورد بازجویی قرار گرفت و دید که هیچ راه انکاری ندارد به سرقت پراید با تهدید چاقو اعتراف کرد.

راننده پراید نیز درباره زورگیری در جریان تحقیقات به مأموران گفت: در شب سرقت من از ترس جانم هرچی گفتند را پذیرفتم. این زورگیر خشن پس از اعتراف پرونده‌اش با صدورکیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.

صبح دیروز این زورگیر خشن در شعبه دوم دادگاه کیفری مورد محاکمه و جرمش را به گردن گرفت و تقاضای عفو و بخشش کرد.

علی دلداری قاضی شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران درباره مجازات این زورگیر خشن به خبرنگار ما گفت: طبق ماده ۶۵۴ قانون مجازات اسلامی، متهم انتظار می‌رود به ۱۵ سال حبس محکوم شود.

گفتنی است؛ بزودی رأی نهایی در خصوص زورگیری خشن این مجرم صادر خواهد شد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها