کد خبر: ۲۳۹۴۷
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰
مسئولان باشگاه پرسپولیس با ارسال تصویری از دیدار اخیر حذفی خود برابر گل گهر مدعی شدند یک بازیکن تیم حریف باید در نیمه اول اخراج می‌شد.
به گزارش جدید پرس:

این روزها بیانیه نویسی باشگاه ها تبدیل به یک بدعت شده و اغلب تیم ها علیه یکدیگر اقدام به این کار می‌کنند.

باشگاه گل گهر سیرجان پس از شکست دو بریک درمرحله یک چهارم نهایی جام حذفی مقابل پرسپولیس بیانیه ای به شرح زیر منتشر کرد: ما مثل همیشه در ورزشگاه آزادی شرافتمندانه بازی کردیم و برتری تاکتیکی و کیفیت بالای فنی گل‌گهر مقابل صدرنشین لیگ کاملاً هویدا بود، اما مثل همیشه از فاکتورهایی که تیم‌های خاص در ورزشگاه آزادی دارند، بی‌بهره بودیم. البته که در پایان بازی به تیم پرسپولیس تبریک گفتیم و نتیجه این بازی را به هیچ نیروی خارجی وابسته ندانستیم. حرف ما و کلیه تیم‌های مظلوم شهرستانی این است: قانون برای همه یکسان باشد. آیا قرار است در مسابقات بعدی هم این‌گونه به حریف، آپشن‌های غیرقانونی هدیه شود؟ VAR که ندارید، قوانین داوری‌تان هم که هفته به هفته تغییر می‌کند، ناظران‌تان هم که در ورزشگاه آزادی زمین تا آسمان شکل نظارت‌شان با ورزشگاه‌های شهرستان‌ها تغییر می‌کند، حداقل کمی عدالت را چاشنی تصمیمات خود کنید تا کسب امتیازات تنها در زمین فوتبال صورت بگیرد.

باشگاه پرسپولیس نیز این بیانیه را بی جواب نگذاشت و نوشت: " صبر بسیاری به خرج دادیم و سکوت کردیم. رویه باشگاه پرسپولیس پرهیز از ورود به بحث داوری بوده و هست تا داوران در هفته‌های پرفشار پایانی لیگ با فشار مضاعفی روبه‌رو نشوند. بر این اساس در پاسخ به بیانیه‌ها و نطق‌های دیگر باشگاه‌های رقیب، سکوت اختیار کردیم. همپای ما بعضی از آنهایی که نباید سکوت می‌کردند تا اطمینان حاصل کنیم هوشیاری لازم از رسانه‌ها گرفته تا بخش‌های اجرایی وجود دارد هم سکوت کردند. در این مدت بارها برابر اقدام برای فشار بر داوران به صورت مستقیم و غیرمستقیم، تشویش اذهان عمومی و وارونه‌سازی حقایق، سکوت کردیم. هواداران پرسپولیس بیمناک از تأثیر این اقدامات بر سرنوشت لیگ، فشار زیادی بر باشگاه آوردند و مواخذه کردند که سکوت نکنیم. با این وجود برای حفظ آرامش فوتبال و تمرکز خود ترجیح دادیم، خویشتنداری کنیم تا شاید متوقف شوند، ولی نشد که نشد. پرسپولیس در مقاطع مختلف فصل جاری از داوری‌ها ضربه خورد اما به هیچ وجه، این‌طور خودش را به آب و آتش نزد و آسمان و زمین را به هم نچسباند. اینها برای چیست؟ آن بازی‌ که تمام شد. این رفتارها برای تأثیر روی داوری‌های سه هفته باقیمانده است یا مقدمه‌چینی برای داوری دربی احتمالی جام حذفی؟! پرسپولیس در بازی‌های متعددی از داوری لطمه خورده است، ولی در یک مقطع در سه بازی متوالی اشتباهات فاحش به زیان پرسپولیس اتفاق افتاد. بازی‌ها برابر فولاد، آلومینیوم و ذوب‌آهن که البته آخری را با وجود اشتباه داوری بردیم. در آن سه بازی پنج امتیاز را روی اشتباهات داوری از دست دادیم. در بررسی کارشناسان معلوم شد پرسپولیس بیش از همه ضرر کرده است، ولی دست به اقداماتی از این دست نزدیم. حالا باید نگران باشیم داوری‌ها در این سه هفته لیگ و دو مرحله باقی‌مانده جام حذفی تحت این فشارها که دیگر سازمان‌یافته به نظر می‌رسد، چگونه عمل خواهند کرد؟

حالا باشگاه پرسپولیس با ارسال عکس زیر به خبرورزشی مدعی شده که امین پورعلی هافبک دفاعی گل گهر ضربه خطرناکی از پشت به پای سروش رفیعی زده و مستحق کارت قرمز بوده است. این اتفاق در نیمه اول افتاد اما داور مسابقه واکنشی نسبت به آن نشان نداد!

تصویر جنجالی که باعث واکنش پرسپولیس به بیانیه گل‌گهر شد

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها