کد خبر: ۲۳۸۸۶
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
سرایدار مسلح باغ گردو هنگام مواجهه با سارق جوان، دست به ماشه شد و با شلیک گلوله مرگ دزد گردو‌ها را رقم زد.
به گزارش جدید پرس:

رسیدگی به این پرونده از ۲ مهرماه سال ۱۴۰۰ به دنبال کشته شدن یک مرد ۴۲ ساله به نام وحید در باغی در آبسرد دماوند آغاز شد.

دوست وحید که شاهد جنایت بود با پلیس تماس گرفت و گفت وحید هنگام چیدن گردو از درخت، هدف شلیک گلوله قرار گرفته و در خون غلتیده است.

 با این تماس، مأموران پلیس به باغ گردو رفتند و جسد وحید با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد.

 دوست وحید به مأموران گفت:من و وحید سال‌ها است با هم دوست هستیم.

چون می‌دانستیم این باغ گردو‌های مرغوبی دارد با هم به باغ رفته بودیم تا گردو بچینیم که همان موقع سرایدار سر رسید و به رویمان تفنگ کشید.

او ایست داد و ما تسلیم شدیم و دست‌هایمان را بالا بردیم. وحید خیلی ترسیده بود و گفت بهتر است فرار کنیم.

او در حال دویدن بود که مرد سرایدار مستقیم به او شلیک کرد و وحید خونین روی زمین افتاد و قبل از رسیدن اورژانس جان سپرد.

بازداشت سرایدار باغ

به دنبال اظهارات این مرد، سرایدار ۵۰ ساله به نام سلیم بازداشت شد و به شلیک خونین اعتراف کرد. وی گفت:وقتی با دزد در باغ روبه‌رو شدم برای حفاظت از اموال باغ به سمت آن‌ها شلیک کردم، اما قصد قتل نداشتم.

 وقتی پزشکی قانونی علت مرگ را اصابت گلوله ساچمه‌ای از فاصله نزدیک اعلام کرد و در گزارش نوشته شده بود که گلوله از پهلوی چپ وارد شده و پس از شکافتن قلب از پهلوی راست خارج شده است، برای سلیم کیفرخواست صادر و پرونده‌اش برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و مرد سرایدار از خود دفاع کرد.

در دادگاه

 در ابتدای جلسه اولیای‌دم درخواست قصاص را مطرح کردند، سپس سلیم در جایگاه ویژه ایستاد و اشک پشیمانی ریخت. وی گفت: چند سال است در باغ گردو سرایدار هستم و برای مراقبت از خودم و باغ یک تفنگ شکاری در اختیار دارم. آن روز در خانه ویلایی باغ در حال استراحت بودم که صدای چند نفر را شنیدم و حدس زدم آن‌ها دزد باشند. وقتی از پنجره به بیرون نگاه کردم متوجه شدم ۲ مرد از درخت گردو بالا رفته‌اند و مشغول دزدیدن گردو هستند. من برای دفاع از خود و اموال باغ تفنگ کشیدم و به آن‌ها ایست دادم، اما همان موقع وحید می‌خواست فرار کند که به سمت او شلیک کردم. باور کنید قصد کشتنش را نداشتم و فقط می‌خواستم او را بترسانم و فکر نمی‌کردم گلوله ساچمه‌ای موجب مرگش شود.

وی در حالی که اشک می‌ریخت، گفت:اشتباه بزرگی مرتکب شده‌ام و شرمنده اولیای‌دم هستم. من شرایط مالی بدی دارم و تقاضا دارم به خاطر فرزندانم مرا ببخشند.

سایه فرشته در دادگاه

التماس‌های این مرد باعث شد اولیای‌دم در دادگاه اعلام رضایت کنند.

 با رضایت آنها، سلیم از جنبه عمومی جرم و طبق ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی از خود دفاع و بار دیگر ابراز پشیمانی کرد و از قضات خواست در مجازاتش تخفیف قائل شوند.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدارک موجود در پرونده و اعلام گذشت اولیای‌دم، مرد سرایدار را به ۳۰ ماه زندان با احتساب روز‌های بازداشت شده محکوم کردند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها