کد خبر: ۲۳۷۷۷
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
جو بایدن در حضور خبرنگاران در کاخ سفید، رسانه‌های منتقد خود را "دروغگو" خواند و گفت که آنها برای منفعت و قدرت نفرت‌پراکنی می کنند.
به گزارش جدید پرس:

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا روز گذشته در نشستی که احتمالا با موضوع مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ برگزار شد، به رسانه‌ها حمله کرد و از دروغ هایی که به گفته وی برای "منفعت و قدرت و با هدف نفرت پراکنی" گفته می شود، انتقاد کرد. اظهارات وی به ویژه همراه با شوخی های تندی علیه شبکه خبری فاکس نیوز همراه بود که منتقد سرسخت سیاست های بایدن و دموکرات ها بشمار می رود.

بایدن در این نشست که اساسا ضیافت شام سالانه انجمن خبرنگاران کاخ سفید بود، تئوری های نادرست مبنی بر اینکه پیروزی او در انتخابات ۲۰۲۰ نتیجه تقلب گسترده بود را حقیقتی مدفون شده با دروغ دانست. دروغ هایی که به گفته رئیس جمهوری آمریکا با هدف منفعت طلبی و قدرت گفته می شود.

وی سپس افزود: دروغ‌ها، توطئه و انزجار بارها و بارها تکرار می‌شوند و چرخه‌ای از خشم، نفرت و خشونت ایجاد می کنند.

بایدن در این میان فاکس نیوز را مثال زد و گفت که اگر این شبکه را "صادق، منصف و راستگو" بدانم می توانید از من به دلیل افترا شکایت کنید.

در اوایل این ماه، شرکت دومینون یک شکایت به مبلغ ۷۸۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار حول ادعاهای دروغین فاکس نیوز مبنی بر دستکاری در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به نفع بایدن تنظیم کرد و در نهایت هم این رسانه منتقد بایدن محکوم به پرداخت جریمه شد.

رئیس جمهوری آمریکا در بخش دیگری از سخنانش دونالد ترامپ را نیز به تمسخر گرفت و گفت روی وود جونیور کمدین معروف و از جمله سخنرانان برجسته در این شام به او ۱۰ دلار پیشنهاد داده بود تا سخنرانی کوتاهی داشته باشد. وی سپس با خنده ادامه داد: این هم یک تغییر موضع است، به یک رئیس‌جمهور پیشنهاد می‌شود که پول بگیرد تا ساکت بماند.

به نظر می رسد کنایه بایدن به ترامپ مربوط به موضوع پرداخت حق السکوت از سوی این رئیس جمهوری پیشین آمریکا به استورمی دنیلز بازیگر فیلم های غیراخلاقی باشد. براساس اتهاماتی که علیه ترامپ مطرح شده وی متهم است پرداخت ۱۳۰ هزار دلار به این بازیگر در سال ۲۰۱۶ قصد پنهان کردن رابطه اش با دنیلز را داشت. اتهامی که این رئیس جمهوری پیشین تکذیب می کند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها