کد خبر: ۲۳۶۶۵
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱
اگر کف دستمزدی که رضا عطاران را همان ۸۰ میلیون تومان در نظر بگیریم، به دلار ۸۸۰ تومانی، عطاران آن روزها چیزی در حدود ۹۰ هزار دلار دستمزد دریافت کرده است.
به گزارش جدید پرس:

۱۹ سال از پخش سریال خانه به دوش به کارگردانی، نویسندگی و بازیگری رضا عطاران می‌گذرد. حالا پس از دو دهه تهیه کننده این سریال پرطرفدار تلویزیون دستمزد رضا عطاران را افشا کرده است. او گفته است که در سال ۱۳۸۳ رضا عطاران بین ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان تومان برای کارگردانی و بازیگری دستمزد دریافت کرده است.

به نقل از فرادید، رقم دستمزد رضا عطاران شاید در شرایط فعلی بسیار کم به نظر برسد. اما در سال ۸۳ شما با این رقم می‌توانستید مهم‌ترین امکانات زندگی را فراهم کنید. اگر کف دستمزدی که رضا عطاران را همان ۸۰ میلیون تومان در نظر بگیریم، به دلار ۸۸۰ تومانی، عطاران آن روزها چیزی در حدود ۹۰ هزار دلار دستمزد دریافت کرده است.

روزنامه جام جم چاپ شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۳ می‌گوید که در آن روز قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید ۸۸ هزار تومان و طرح قدیم ۱۰۰ هزار تومان بوده است؛ بنابراین رضا عطاران می‌توانست با ۸۰ میلیون تومان دستمزدش ۹۰۹ سکه بهار آزادی خریداری کند.

نکته جالب توجه اینجاست که حداقل دستمزد کارگران نیز در همان سال ۱۰۶ هزار تومان مصوب شده بود که با آن می‌شد یک سکه بهار آزادی طرح قدیم خرید. سکه‌ای که حالا قیمت آن به رقم ۳۱ میلیون و ۶۰۰ تومان رسیده است. حداقل دستمزد کارگران نیز به ۸ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۳۰۰ تومان رسیده است. همچنین حداقل دستمزد سال ۸۳ چیزی در حدود ۱۲۰۰ دلار بوده است که حالا به حدود ۱۶۰ دلار رسیده است.

 

متوسط قیمت مسکن در تهران نیز طبق آمارهای رسمی ۶۰۰ هزار تومان بود که حالا به بیش از ۵۵ میلیون تومان به ازای هر متر مربع رسیده است. در چنین شرایطی می‌شد یک آپارتمان ۱۳۳ متری با این رقم دستمزد خریداری کند.

بررسی قیمت خودروها در سال ۸۳ نشان می‌دهد که یک دستگاه خودروی پراید نسیم ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت داشته است. پژو پارس ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ حدود ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سمند ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فروخته می‌شد. در چنین شرایطی با ۸۰ میلیون تومان پول میشد ۵ دستگاه پژو پارس، ۸ دستگاه پژو ۲۰۶، هفت دستگاه سمند، ۱۲ دستگاه پراید خریداری کرد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها