کد خبر: ۲۳۵۹۷
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰
«کریستوفر نولان» با رونمایی از یک ویدیو از فیلم جدید خود، هیجان خاصی را به جوّ سینماکان ۲۰۲۳ بخشید.
به گزارش جدید پرس:

به نقل از ورایتی، «کریستوفر نولان» در سینماکان ۲۰۲۳ روی صحنه رفت تا از فیلم جدید و دراماتیک «اوپنهایمر» (Oppenheimer) رونمایی کند؛ فیلمی که نگاه فراگیر این کارگردان به زندگی «جی. رابرت اوپنهایمر» است؛ فیزیکدان نظری آمریکایی که به ساخت بمب اتمی کمک کرد.

نولان که مدافع بزرگ پرده نقره‌ای سینما و منتقد استریم بوده است، با تشویق شدید جمعیت صاحبان سینما روی صحنه رفت. نولان درباره آخرین کار خود گفت: من هیچ داستان دراماتیک بیشتری با ریسک‌های بالاتر نمی‌شناسم.

«کریستوفر نولان» این فیلم را هم مانند فیلم‌های قبلی خود میخکوب‌کننده ساخته است. زیرا اوپنهایمر، بمبی با پتانسیل ایجاد تلفات و ویرانی باورنکردنی می‌سازد.

صحنه‌هایی از این فیلم نشان می‌دهد که تیم اوپنهایمر، درگیر کار فوق محرمانه ساخت بمب هستند، اما فیلم همچنین در زمان رو به جلو می‌چرخد تا جایی که روسیه، فناوری اتمی خود را توسعه داده است و سوء ظن جاسوسی را در لوس آلاموس ایجاد می‌کند. نولان گفت که قهرمان فیلم تصمیماتی گرفت که هنوز هم تا به امروز ادامه دارد.

نولان ادامه داد: بدون شک، «جی. رابرت اوپنهایمر»، مهم‌ترین فردی است که تا به حال زندگی کرده است و داستان او را باید دید تا باور کرد.

این فیلم را که یونیورسال در ۲۱ جولای اکران می‌کند، یکی از جاه‌طلبانه‌ترین اکران‌های تابستانی استودیو‌های بزرگ در سال‌های اخیر است.

این فصلی است که معمولاً مختص فیلم‌های ابرقهرمانی است، اما «اوپنهایمر» با موضوعات سنگینی دست و پنجه نرم می‌کند، البته به توسعه علمی که مسیر تاریخ را تغییر داد و اوپنهایمر قبل از تبدیل شدن به یکی از منتقدان سلاح‌های کشتار جمعی، پروژه منهتن را به عنوان رئیس آزمایشگاه لوس آلاموس هدایت کرد.

نولان گفت: داستان او، هم رویا و هم کابوس است.

این فیلم روی نگاتیو‌های ۷۰ میلی‌متر با دوربین‌های Imax فیلمبرداری شده است و تریلری که نولان به اشتراک گذاشته بود، بین سیاه و سفید دودی و رنگی با طراحی تولید بی‌عیب و نقص جابه‌جا می‌شد.

مورفی، کهنه‌کار فیلم‌های قبلی نولان مانند «دانکرک» (Dunkirk)، «تلقین» (Inception) و «بتمن آغاز می‌کند» (Batman Begins) است این گروه شامل مت دیمون در نقش ژنرال لزلی گرووز، رابرت داونی جونیور در نقش لوئیس استراوس، عضو کمیسیون انرژی اتمی و امیلی بلانت در نقش کاترین، همسر اوپنهایمر است و رامی مالک و فلورنس پیو نیز از بازیگران این فیلم هستند.

نولان یکی از تحسین‌شده‌ترین و موفق‌ترین فیلمسازان هالیوود است که کارگردانی سه‌گانه «شوالیه تاریکی» (Dark Knight) و همچنین «تلقین» و «دانکرک» را بر عهده داشته است.

آخرین فیلم او، «تنت» (Tenet) در اوج همه‌گیری کرونا اکران شد و در تلاش برای برقراری ارتباط با مخاطبان محتاط کووید بود. نولان علاوه بر کارگردانی، نوشتن فیلمنامه و تهیه‌کنندگی برای «اوپنهایمر» را بر عهده داشته است.

در طول ارائه سینماکان، یونیورسال نگاهی به فیلم‌های «شرور» (Wicked)، «مهاجرت» (Migration) و فرنچایز «سریع و خشن» (Fast & Furious) انداخت. این استودیو با موفقیت «فیلم برادران سوپر ماریو» (Super Mario Bros. Movie) در گیشه سرِ زبان ها افتاده است چرا که به نظر می رسد در روز‌های آینده، از مرز یک میلیارد دلار فروش عبور کند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها