کد خبر: ۲۳۵۸۸
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در جلسه وزیران دفاع کشورهای عضو همکاری شانگهای که به میزبانی هند برگزار شده گفت که جنگ اوکراین تاکیدی بر تمرکز واشنگتن و متحدانش برای تحریک سایر کشورها جهت تقابل نظامی با مسکو و پکن است.
به گزارش جدید پرس:

در جلسه وزیران دفاع کشورهای عضو همکاری شانگهای که به میزبانی هند در دهلی نو برای بحث و گفت و گو پیرامون مسائل و تهدیدهای امنیت جهانی و منطقه ای برگزار می شود، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه گفت جنگ اوکراین تائیدی بر تمرکز واشنگتن و متحدانش برای تحریک کشورهای دیگر جهت تقابل نظامی با مسکو و پکن است.

وی در ادامه سخنانش افزود آمریکا امروز به دنبال قالب بندی مجدد سیستم روابط بین ایالتی و دولتی با ایجاد ائتلاف های منقطه ای کنترل شده، استفاده از حق سکوت و تهدید است. هدف اصلی غرب شکست دادن استراتژیک روسیه، ترسانده چین و حفظ موقعیت تک قطبی در جهان است. ظرفیت های نظامی بیشتر کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با آغاز جنگ اوکراین در مقابل روسیه قرار گرفت.

این مقام روسی خاطرنشان کرد غرب آمادگی پیشرفته خود را برای رویارویی با روسیه به نمایش گذاشت. تحریم های وسیعی بلافاصله علیه روسیه وضع شد و کمک ها و پشتیبانی های نظامی، مشاوره های نظامی و اطلاعاتی سازماندهی شد. تلاش های غرب برای راندن شرکای روسیه از اطرافش در راستای منزوی کردن مسکو و بی اعتبار کردن و شکست سیاست های رهبری روسیه صورت گرفت. این روند همچنان برای انزوای بیشتر روسیه در جهان ادامه دارد.

وی در پایان گفت: «برنامه های سلاح های بیوشیمیایی پنتاگون در اوکراین با هدف توسعه سلاح های بیولوژیک صورت گرفته است و فعالیت های آمریکا برای انتقال خطرناک ترین تحقیقات در کشورهای جهان سوم ادامه دارد. در مثال اوکراین ما شاهد اهداف دوگانه این برنامه ها بودیم که تمرکز بر توسعه سلاح های بیولوژیک بود.

براساس سخنان وزیر دفاع روسیه واشنگتن و متحدانش به شکل فعالانه با شکل گیری جهانی چندقطبی در منطقه آسیا- اقیانوسیه مخالفند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها