کد خبر: ۲۳۵۴۷
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه ایمنی از عوامل مهم و تاثیرگذار در حمل و نقل است، گفت: وظیفه ما در شرکت بهره‌برداری متروی تهران وحومه این است که شرایطی ایمن را در ایستگاه‌های خطوط مترو مهیا سازیم تا شهروندان با آسایش از مترو برای سفرهای خود استفاده کنند.
به گزارش جدید پرس:

مسعود درستیگفت: امروزه موضوع ایمنی برای هر سازمانی اولویت نخست به شمار می‌رود و این مسئله در ساخت تا بهره‌برداری از متروی تهران به عنوان ایمن‌ترین وسیله حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری انبوه بر، بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: طبق آمار و ارقام معتبر پژوهشکده‌های جهانی، میزان خسارات مالی و جانی سوانح هوایی به‌ مراتب کمتر از تصادفات جاده‌ای و درون‌شهری است. در واقع هرجا صحبت از سفرهای جمعی و حمل‌ونقل عمومی به میان می‌آید، قطعاً مباحث ایمنی با حساسیت بیشتری دنبال می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: در حوزه حمل‌ و نقل درون‌ شهری، قطعاً شبکه حمل‌ونقل ریلی زیرزمینی یا همان مترو، بهترین نوع حمل‌ونقل عمومی به شمار می‌آید که شاخصه‌های سه‌گانه آن با عناوین «ایمن، پاک و ارزان» تبیین شده است.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ربع قرن از بهره‌برداری متروی تهران و حومه می‌گذرد، تصریح کرد: این ناوگان تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد مسافر را با ایمنی کامل جابه‌جا کرده است.

درستی افزود: امروز در شهر زیر زمینی پایتخت ۱۴۹ ایستگاه و ۲۶۹ کیلومتر مسیر وجود دارد و شهروندان می‌توانند بدون دغدغه و دور از ترافیک سطح شهر، برنامه‌ریزی زمانی دقیق‌تری برای رسیدگی به امور جاری زندگی خود داشته باشند. همچنین با انتخاب مترو می‌توانند از گزند تصادفات غیرمترقبه در امان باشند و با آرامش خاطر بیشتری به عبور و مرور روزانه خود برسند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با تاکید بر اینکه همواره موضوع ایمنی در مترو مورد توجه ویژه قرار دارد، خاطرنشان کرد: بخصوص در بخش حرکت قطارها با حساسیت بیشتری به موضوع ایمنی در سفر توجه شده، برای مثال می‌توان به این موضوع اشاره کرد که اگر حتی یک درب بسته نشده باشد حرکت قطار امکان‌پذیر نیست، سرعت قطار نیز کنترل شده است و امکان نزدیک‌شدن قطار پشت‌سری و در نتیجه برخورد و تصادف وجود ندارد.

بنا براعلام مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، درستی در خاتمه با اشاره به این موضوع که امنیت مسافر برای ما از هر چیزی مهم‌تر و واجب‌تر است، ا فزود: همه تلاش ما این است که در برنامه اورهال‌های روزانه، موارد مهم ایمنی و استاندارد را رعایت کنیم و ضمانت می‌کنیم که هیچ قطار ناایمنی وارد خطوط نشود چرا که خط‌قرمز ما، سلامت و ایمنی مردم است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها