کد خبر: ۲۳۵۱۷
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
ازدواج ارواح یک سنت باستانی و مرموز چینی است که قرن ها انجام می شود. حتی در عصر مدرن، هنوز هم این رسم بسیاری از خانواده های چینی است، اما ازدواج ارواح دقیقاً چیست و چرا مردم آن را انجام می دهند؟
به گزارش جدید پرس:

ازدواج ارواح یک سنت باستانی و مرموز چینی است که قرن ها انجام می شود. اعتقاد بر این است که هزاران سال پیش در چین باستان سرچشمه گرفته است و سپس در سراسر اروپا و آسیا گسترش یافت. این عمل به طور سنتی به عنوان راهی برای اطمینان از داشتن شریک متوفی در زندگی پس از مرگ تلقی می شد. در واقع، خود کنفوسیوس به این امر معروف بود که در نوشته هایش به آن اشاره کرده است.

 

باور سنتی چینی ها این بود که ازدواج ارواح می تواند به بازگرداندن تعادل بین دو خانواده که یک فرزند را از دست داده اند کمک کند. ایده این بود که با پیوستن دو خانواده به یکدیگر از طریق ازدواج، هر دو خانواده می توانند حتی اگر یکی از اعضای آنها فوت کرده باشد، از این اتحاد بهره مند شوند. این ایده از زمان های قدیم وجود داشته و هنوز هم در برخی از مناطق چین صادق است.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت ازدواج ارواح، خرافات و ترس از بدشانسی است. بسیاری از مردم بر این باورند که اگر مراسم ازدواج ارواح را برای یکی از اعضای خانواده متوفی خود انجام ندهند، ممکن است برای آنها یا خانواده آنها بدشانسی بیاورد. بنابراین، انجام این مراسم را می توان راهی برای محافظت از خود در برابر بدشانسی یا ارواح شیطانی دانست.

در نهایت، دلایل مذهبی نیز وجود دارد که چرا افراد ممکن است ازدواج ارواح را انتخاب کنند. در برخی موارد، می توان آن را به عنوان یک عمل تقوا نسبت به اجداد یا خدایان و الهه های خود در ارتباط با مراسم مرگ و تولد دوباره مانند آنچه در تائوئیسم و بودیسم یافت می شود مشاهده کرد.

رازگشایی از ازدواج‌ارواح در چین/ عکس

ازدواج ارواح هنوز هم امروزه در بسیاری از مناطق چین انجام می شود، اگرچه به دلیل تغییر نگرش فرهنگی نسبت به مرگ و شیوه های عزاداری در طول زمان، این ازدواج مانند گذشته رایج نیست. علیرغم این تغییر نگرش، این سنت مرموز همچنان پابرجاست زیرا به کسانی که برای عزیزانشان عزادار هستند آرامش می بخشد و به آنها کمک می کند تا خاطرات خود را برای همیشه از طریق این مراسم آیینی ویژه زنده نگه دارند.

از زمان های قدیم، مردم چین ازدواج ارواح را به عنوان بخشی از فرهنگ و آداب مذهبی خود انجام می دادند. این باور که ارواح به همنشینی نیاز دارند عمیقاً در فرهنگ چینی ریشه دوانده است و به ازدواج ارواح منجر می شود تا برای متوفی شریک زندگی در زندگی پس از مرگ فراهم شود. انجام چنین مراسمی همچنین به خانواده ها این امکان را می دهد که پیوندهای اجدادی خود را زنده نگه دارند و سنت های خود را حفظ کنند.

در برخی موارد، ازدواج ارواح نیز به عنوان راهی برای جلوگیری از تبدیل شدن دختران مجرد به "ارواح گرسنه" در زندگی پس از مرگ انجام می شد. این کار از ترس این بود که اگر کسی را نداشته باشد که او را تا مرگ همراهی کند، محکوم به سرگردانی بی‌پایان بدون استراحت یا آرامش است. اعتقاد بر این بود که ارواح ناشاد می توانند برای کسانی که در طول زندگی به آنها ظلم کرده اند بدشانسی و بدبختی بیاورند، بنابراین ازدواج با زنان مجرد راهی برای جلوگیری از بلایای احتمالی تلقی می شد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها