کد خبر: ۲۳۴۶۳
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰
پاول متئوس وییسکی، پاسور پیشین تیم ملی والیبال لهستان و دستیار پیشین ویتال هاینن به عنوان مربی تمرین دهنده به جمع کادر فنی تیم ملی والیبال ایران پیوست.
به گزارش جدید پرس:

با درخواست بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان، فدراسیون والیبال با پاول متئوس وییسکی، دستیار پیشین ویتال هاینن در تیم ملی مردان لهستان و زنان آلمان و سرمربی پیشین تیم ملی دانشجویان لهستان که سابقه مربیگری در پلاس لیگا لهستان را دارد و در سال جاری هدایت تیم رادوم لهستان را برعهده داشت، برای حضور در کادر فنی تیم ملی والیبال کشورمان به توافق نهایی رسید.

با اضافه شدن این مربی، کادر فنی تیم ملی والیبال مردان ایران تکمیل می‌شود تا اکبر محمدی به عنوان سرپرست، بهروز عطایی (سرمربی)، علیرضا طلوع‌کیان و محمود افشاردوست (مربیان)، مصطفی کارخانه (مشاور فنی)، یاناس ویچیچ (مربی بدنساز)، پاول متئوس (مربی تمرین دهنده)، حسین خوریانی و امین علی‌اکبری (آنالیزور)، رضا قلی‌پور (پزشک)، نیما ده‌پناه (تراپیست) و حمزه فتحی به عنوان ماساژور، کادر فنی تیم ملی مردان را تشکیل دهند.

بدین ترتیب این مربی لهستانی به محض صدور ویزای ورود به ایران، وارد تهران خواهد شد و پس از امضای قرارداد همکاری به جمع ملی پوشان خواهد پیوست.

پاول متئوس وییسکی مشهور به «بویک» متولد سال ۱۹۸۳ و از مربیان حرفه‌ای والیبال لهستان است که سابقه عضویت در تیم‌های ملی و رده‌های سنی مختلف این کشور را به عنوان پاسور از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ دارد.

بویک در بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن و رقابت‌های قهرمانی مردان اروپا در سال ۲۰۰۹ تیم ملی والیبال لهستان را همراهی کرده است و در حال حاضر سرمربی تیم لیگ برتری چارنی رادوم در پلاس لیگا کشور لهستان است.

وی هم‌چنین در سال ۲۰۱۱ نخستین مدال ملی در لیگ جهانی را با لهستان دریافت کرد که با شکست آرژانتین به عنوان سومی دست یافت. پاسور پیشین تیم ملی لهستان در سال ۲۰۱۵ در نخستین دوره بازی‌های اروپایی شرکت کرد و کاپیتان تیم ملی والیبال لهستان در این تورنمنت بود.

او در سال ۲۰۱۵ برای آخرین بار از سوی استفان آنتیگا، سرمربی لهستان به تیم ملی دعوت شد و بعد از مدتی در ترکیب تیم ملی ب والیبال مردان این کشور قرار گرفت.

متئوس در ۱۴ سپتامبر ۲۰۰۹ عنوان شوالیه صلیب لهستان را از نخست وزیر این کشور دریافت کرد.

وی افتخارات متعددی در پرونده کاری خود دارد که قهرمانی اروپا (۲۰۰۹)، نایب قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا با اسکرا (۲۰۱۲)، نایب قهرمانی باشگاه‌های جهان با اسکرا (۲۰۱۰)، قهرمانی جام حذفی لهستان با آزد (۲۰۰۸)، قهرمانی جام حذفی لهستان با اسکرا (۲۰۱۲)، قهرمانی پلاس لیگا و جام حذفی لهستان با اسکرا (۲۰۱۱) و قهرمان سوپر کاپ لهستان با اسکرا (۲۰۱۳) از جمله این موارد است.

همچنین قهرمانی جوانان جهان سال ۲۰۰۳ و کسب عنوان بهترین پاسور جام حذفی لهستان در سال ۲۰۰۸ از دیگر افتخارات این مربی در دوران بازی است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها