کد خبر: ۲۳۴۱۳
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶
برای افرادی که گواهینامه پایه سوم اخذ می‌کنند در سال اول شرایط و محدودیت‌هایی تعیین شده و در صورت رعایت آنها از سوی دارندگان، گواهینامه آنان تا سقف ۱۰ سال اعتبار دارد.
به گزارش جدید پرس:
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت: برای رانندگان اولی که گواهینامه دریافت می‌کنند محدودیت‌هایی از جمله عدم رانندگی به تنهایی تا سه ماه پس از دریافت گواهینامه و حضور یک راننده دارنده گواهینامه پایه دوم یا یکم یا دارنده گواهینامه پایه سوم که مشمول محدودیت‌های مذکور نیست، الزامی است.
 
سرهنگ حمدالله رحمتی پور روز چهارشنبه ششم اردیبهشت اظهار کرد: سال گذشته حدود ۶۰ هزار و  ۷۵۴ نفر موفق به اخذ گواهینامه رانندگی اولی (پایه سوم) شدند.
 
وی ادامه داد: برای افرادی که گواهینامه پایه سوم اخذ می‌کنند در سال اول شرایط و محدودیت‌هایی تعیین شده و در صورت رعایت آنها از سوی دارندگان، گواهینامه آنان تا سقف ۱۰ سال اعتبار دارد.
 
وی اضافه کرد: برای رانندگان اولی که گواهینامه دریافت می‌کنند محدودیت هایی از جمله عدم رانندگی به تنهایی تا سه ماه پس از دریافت گواهینامه و حضور یک راننده دارنده گواهینامه پایه دوم یا یکم یا دارنده گواهینامه پایه سوم که مشمول محدودیت‌های مذکور نیست، الزامی است.
 
وی خاطرنشان کرد: عدم ارتکاب تخلفات حادثه ساز دارای نمره منفی موضوع جدول ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، عدم رانندگی از ساعت ۲۴ تا ۵ صبح، ممنوعیت رانندگی در معابر برون شهری و رانندگی حداکثر تا شعاع ۲۵ کیلومتری شهرها از جمله محدودیت های دیگر رانندگان دارنده گواهینامه اولی است.
 
رحمتی پور افزود: در صورت ارتکاب محدودیت‌های فوق همچنین در صورت مقصر بودن در تصادفات منجر به جرح و فوت و رعایت نکردن شروط و محدودیت‌های مندرج در گواهینامه اعم از استفاده از عینک، سمعک و ‌... گواهینامه وی برای طی مراحل قانونی با ارائه رسید به راننده اخذ خواهد شد.
 
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز یادآور شد: راننده مشمول ظرف مدت یک ماه پس از ضبط گواهینامه فرصت دارند به مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور محل سکونت مراجعه نموده و در دوره های آموزش مجدد در یکی از آموزشگاه های رانندگی با ارائه معرفی نامه پلیس شرکت کند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها