کد خبر: ۲۳۳۷۷
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰
من فکر می‌کنم بایدن نامزد دموکرات‌ها خواهد بود و وظیفه من و جنبش مترقی دموکرات این است که مطمئن شویم او پابرچا بایستد و برای طبقه کارگر این کشور بجنگد و هیچ چیز را به راحتی نپذیرد.
به گزارش جدید پرس:
برنی سندرز سناتور سوسیال دموکرات کنگره با اعلام صرف نظر از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، گفت که از انتخاب مجدد جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا حمایت می‌کند.
 
 این سناتور ایالت ورمونت که رقیب اصلی بایدن در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ بود، روز سه‌شنبه در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت که هر کاری از دستم بربیاید انجام خواهم داد تا بایدن دوباره انتخاب شود.
 
 
سندرز در این مصاحبه خود افزود: آخرین چیزی که این کشور به آن نیاز دارد یک دونالد ترامپ یا یک عوام فریب راست‌گرای دیگر است که تلاش می‌کند دموکراسی آمریکایی را تضعیف کند یا حق انتخاب زنان را از بین ببرد، یا به بحران خشونت با اسلحه، یا نژادپرستی و جنسیت‌گرایی رسیدگی نکند، بنابراین من می‌خواهم هر کاری که از دستم برمی‌آید را برای اطمینان از انتخاب مجدد رئیس‌جمهور بایدن انجام دهم.
 
این سناتور ایالت ورمونت در ادامه گفت: من فکر می‌کنم بایدن نامزد دموکرات‌ها خواهد بود و وظیفه من و جنبش مترقی دموکرات این است که مطمئن شویم او پابرچا بایستد و برای طبقه کارگر این کشور بجنگد و هیچ چیز را به راحتی نپذیرد.
 
سندرز با اعلام انصراف از نامزدی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، یادآور شد علاوه بر کمک به تشکیل اتحادیه‌های کارگری جدید، به عنوان رئیس کمیته سلامت، آموزش، کار و بازنشستگی سنا به مبارزه برای سیاست‌های مترقی ادامه خواهد داد.
 
به گزارش آسوشیتدپرس، این تصمیم سندرز حاکی از آن است که سران اصلی حزب دموکرات تصمیم گرفته‌اند همگی از نامزدی بایدن در انتخابات سال ۲۰۲۴ حمایت کنند.
 
همچنین تصمیم اخیر سندرز در سن ۸۱ سالگی حاکی از آن است که وی دیگر هرگز به دنبال تصاحب پست ریاست جمهوری آمریکا نیست.
 
این سناتور سوسیال دموکرات آمریکایی در رقابت‌های ریاست جمهوری ۲۰۱۶ برای اولین بار قد علم کرد و در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ قبل از اینکه بایدن وارد میدان شود، گزینه نخست دموکرات‌ها بود.
 
به گزارش ایرنا، بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه به صورت رسمی نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را اعلام کرد.
 
بایدن روز سه‌شنبه با انتشار ویدئویی در حساب توئیتر خود خبر داد که در انتخابات آتی آمریکا نامزد ریاست جمهوری می‌شود.
 
بایدن در این ویدئو از رای دهندگان خواسته تا به وی وقت بیشتری برای "تمام کردن کاری" که هنگام آغاز ریاست جمهوری‌اش وعده داده بود، بدهند و نگرانی‌های خود در مورد تمدید دوره پیرترین رئیس جمهور آمریکا برای ۴ سال دیگر را کنار بگذارند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها