کد خبر: ۲۳۲۹۲
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
سخنگوی کرملین ادعاهایی مبنی بر اینکه ولادیمیر پوتین در پناهگاه‌های هسته‌ای مخفی شده و از بدل استفاده می‌کند، رد کرد.
به گزارش جدید پرس:

 به نقل از روزنامه دیلی استار، اخیرا گمانه‌زنی‌هایی درباره وضعیت سلامت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه منتشر شده اما سخنگوی کرملین با رد این گمانه‌زنی‌ها ادعا کرد که پوتین ۷۰ ساله «مثل یک مرد جنگی سالم است.»

دیمیتری پسکوف، مقام ارشد کرملین در سخنانش هرگونه گمانه‌زنی درباره وخامت وضعیت جسمانی ولادیمیر پوتین را شایعه دانسته و تکذیب کرد.

این گمانه‌زنی‌ها با استناد به تحلیل تصاویر منتشر شده از ولادیمیر پوتین و گفتن این که طبق این تصاویر او مجبور به متعادل نگه داشتن خودش با میز است، در راه رفتن مشکل پیدا کرده و صورتش پف دارد، مطرح شده‌اند.

پسکوف در سخنرانی خطاب به گروهی از نوجوان‌ها در یک گردهمایی آموزشی که از تلویزیون دولتی روسیه پخش شد، این مساله که شایعاتی درباره استفاده رئیس جمهوری روسیه از بدل منتشر شده، بیان کرده و فورا آن را تکذیب کرد.

پسکوف که مدت‌ها به عنوان سخنگوی کرملین خدمت کرده است، بیان داشت: "شاید شما شنیده باشید که پوتین بدل‌های متعدد دارد و آنها در زمان‌هایی که او داخل پناهگاه باشد، به جای او کار می‌کنند. این ها صرفا دروغ‌های جدید هستند. شما رئیس جمهور ما را دیده‌اید. او مثل همیشه فوق فعال است."

او خاطر نشان کرد: "کسانی که در کنار او کار می‌کنند باید سطح فعال بودشان را به او برسانند. سطح انرژی که او دارد رشک‌برانگیز است. شما فقط می‌توانید آرزو کنید که مثل او سالم باشید. البته او هرگز به پناهگاه‌ها نرفته است و این حرف هم دروغ است. و خودتان این مساله را می‌بینید و روشن است."

در ماه‌های اخیر مرتبا گمانه‌زنی‌هایی به صورت بی‌وقفه درباره وجود بدل برای رئیس جمهوری روسیه منتشر شده و از جمله والری سولووی، یک تحلیلگر سیاسی مدعی شد که بدل‌هایی برای شخص پوتین وجود دارند.

پوتین چندی پیش حضوری خبرساز در منطقه خرسون اوکراین داشت، اما این انتقاد که حضور وی صحنه‌سازی شده بوده است، مطرح شد. والری سولوی در گفتگو با آرسنی وسنین که از کانال یوتیوب روسیه Ischem vykhod پخش شد، درباره این بازدید ادعا کرد: "این شخص بدل پوتین بود، همه این موضوع را می‌دانند."

او ادعا کرد، این صحبت که یوگنی پریگوژین، بنیانگذار شرکت نظامی خصوصی واگنر از شرکت در این بازدید امتناع کرد درست نیست و او به سادگی می‌دانست که این شخص رئیس جمهوری روسیه نیست.

مقامات اوکراینی هم ادعاهایی درباره استفاده پوتین از بدل را مطرح کرده‌اند.

ژنرال کیریلو بودانوف، مسئول اطلاعاتی ارشد اوکراین اظهار کرد: "ما مشخصا از این که سه نفر به عنوان بدل برای پوتین تشخیص داده شده، اطلاع داریم اما این که او چه تعداد بدل دارد، نمی‌دانیم. همه آنها جراحی پلاستیک داشته‌اند، تا شبیه او باشند."

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها