کد خبر: ۲۳۲۸۷
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
۲۰میلیون دلار طلای سرقت شده از تورنتو توسط ایر کانادا حمل می‌شده و یک کارشناس امنیتی از نفوذ سارقان به اطلاعات فرودگاهی خبر می‌دهد
به گزارش جدید پرس:

 چند روز پس از اعلام اینکه بیش از ۲۰ میلیون دلار طلا و سایر اشیاء قیمتی از فرودگاه بین‌المللی پیرسون تورنتو به سرقت رفته، هنوز پلیس جزئیات چندانی درباره این سرقت منتشر نکرده است.

در همین رابطه رسانه CTV News کانادا به نقل از منابع آگاه اعلام کرده که شرکت هواپیمایی ایر کانادا، حامل این محموله طلا بوده، موضوعی که تاکنون به طور رسمی تایید نشده است.

همچنین آقای Phil Boyle، دانشیار جامعه‌شناسی و مطالعات حقوقی در دانشگاه Waterloo، می‌گوید این سرقت به اطلاعات دقیقی نیاز داشته،‌ زیرا سارقان حتما می‌دانستند که این محموله با ارزش کجا قرار دارد و چه زمانی تخلیه می‌شود.

آقای Boyle در مصاحبه‌ای می‌گوید: «سارقان می‌دانستند دنبال چه چیزی هستند و از کجا می‌خواهند آن را به دست آورند. این مساله، مستلزم داشتن دسترسی به اطلاعات داخل فرودگاه است».

این سرقت که جزو بزرگ‌ترین عملیات سارقان در تاریخ کاناداست، پیش از اینکه هواپیما وارد فرودگاه شده و محموله آن به یک مرکز نگهداری انتقال یافته، صورت گرفته است.

پلیس تاکنون هیچ جزئیاتی در مورد اینکه هواپیما از کجا وارد تورنتو شده،‌ طلاها قرار بوده کجا برود و نیز نحوه سرقت یا مظنونان احتمالی فاش نکرده است.

به گفته آقای Boyle، این سرقت، نشان‌دهنده ضعف قابل توجه در سیستم امنیتی فرودگاه است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها