کد خبر: ۲۳۲۲۵
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰
روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» گزارش داد که رژیم صهیونیستی، جمهوری آذربایجان را به دو ماهواره مجهز خواهد کرد.
به گزارش جدید پرس:

روزنامه صهیونیستی هآرتص امروز نوشت: شرکت صنایع هوافضای اسرائیل دو ماهواره به مبلغ ۱۲۰ میلیون دلار در اختیار جمهوری آذربایجان قرار می دهد.

۳۰ فروردین ماه امسال «الی کوهن» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی با «الهام علی‌اف» رئیس جمهوری آذربایجان در باکو دیدار کرده بود.

به نوشته خبرگزاری جمهوری آذبایجان، علی اف در این دیدار روابط سیاسی بین تل آویو و باکو را خوب توصیف و افتتاح سفارت جمهوری آذربایجان در سرزمین اشغالی فلسطین را نشانگر سطح بالای روابط دو طرف دانست و تصریح کرد که دستور کار همکاری دوجانبه به ویژه فعالیت کمیسیون مشترک در حال گسترش است و و فرصت خوبی برای شرکت های صهیونیستی جهت فعالیت در منطقه آزاد اقتصادی اَلَت جمهوری آذربایجان و همچنین مشارکت شرکت نفتی سوکار در بهره‌برداری از منابع انرژی سرزمین اشغالی فلسطین در توسعه روابط دو طرف بسیار اهمیت دارد.

خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان نیز گزارش داد که وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در دیدار با علی اف درباره توسعه همکاری بین تل آویو و باکو در زمینه‌های مختلف سخن گفت.

روابط بین جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی در سالهای اخیر رو به افزایش گذاشته است و دوطرف از جمله در زمینه نظامی و امنیتی با یکدیگر همکاری می کنند.

در همین راستا، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بهمن ماه ۱۴۰۱ در یک گفت‌وگوی تلفنی تقویت همکاری نظامی دوجانبه را بررسی کردند.

ذاکر حسنوف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در این تماس تلفنی بر "ارتقای همکاری های نظامی" بین دو طرف تاکید کرد.

اخیرا نیز سفارت جمهوری آذربایجان در شهر تل‌‎آویو در سرزمین های اشغالی در جریان سفر وزیر خارجه این کشور به طور رسمی آغاز به کار کرد.

رژیم صهیونیستی تلاش دارد تا از طریق جمهوری آذربایجان جای پایی در کشورهای حوزه قفقاز و آسیای میانه باز کند؛ امری که تحلیلگران نسبت به عواقب و پیامدهای آن برای این منطقه و خطر آن برای صلح و ثبات آن هشدار می دهند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها