کد خبر: ۲۳۲۲۱
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت نام یک میلیون و ۱۱۹ هزار داوطلب برای شرکت در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ خبر داد.
به گزارش جدید پرس:

دکتر علیرضا کریمیان با اشاره به پایان ثبت‌نام برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ گفت: جاماندگان نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ با در نظر گرفتن مهلت تمدید شده یک روزه تا روز چهارشنبه مورخ ۳۰ فروردین ماه مهلت داشتند از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به نام‌نویسی در این آزمون اقدام کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه بر اساس آمار نهایی بیش از یک میلیون و ۱۱۹ هزار نفر در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ ثبت نام کردند، گفت: آمار داوطلبان نوبت اول این آزمون بیش از ۹۰۰ هزار نفر بود.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور تأکید کرد: نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۴ و ۱۵ تیر ماه سال ۱۴۰۲ در ۵ گروه آزمایشی «علوم ریاضی و فنی»، «علوم تجربی»، «علوم انسانی» «هنر» و «زبان خارجی » برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: داوطلبانی که در نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ شرکت کردند، اوایل اسفندماه سال جاری نمره خام آزمون خود را دریافت کردند و پس از اعلام نتایج سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در خرداد ماه، نمره کل داوطلب اعلام می‌شود.

کریمیان افزود: در کنکور ۱۴۰۲ نقش و تاثیر مستقیم کنکور در پذیرش دانشجویان کاهش یافته و سوابق تحصیلی دانش‌آموزان به معیاری برای قبولی دانشجویان در مراکز آموزش عالی تبدیل شده است. بر این اساس، سهم آموزش و پرورش به لحاظ سابقه تحصیلی ۴۰ درصد و سهم کنکور سراسری ۶۰ درصد خواهد بود.

5797647

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها