کد خبر: ۲۲۹۹۹
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
فرانچایز «رمبو» با پنجمین فصل خود در سال ۲۰۱۹ به پایان رسید اما ایده ساخت یک فیلم یا نمایش جدید بر اساس دیوید مورل شخصیت اصلی رمان «نخستین خون» هنوز در هالیوود وجود دارد. به غیر از سیلوستر استالونه، کوئنتین تارانتینو برای گسترش این فرانچایز ابراز علاقه کرده بود.
به گزارش جدید پرس:

رمبو: آخرین خون - Rambo: Last Blood که همچنین با عناوین رمبو ۵ یا رمبو ۵: آخرین خون نیز شناخته شده، یک فیلم سینمایی آمریکایی در ژانر اکشن و دلهره‌آور به کارگردانی آدریان گرونبرگ و نویسندگی سیلوستر استالونه و مت سیرولنیک است که در سال ۲۰۱۹ اکران شد. این فیلم قسمت پنجم و آخرین اثر از سری فیلم‌های رمبو محسوب می‌شود.

آخرین خون با واکنش منفی منتقدان مواجه شد و در زمینه فیلم‌نامه و طراحی داستان، خشونت گرافیکی، کارگردانی و نژادپرستی نسبت به کشور مکزیک مورد انتقاد قرار گرفت. این فیلم ۹۱.۵ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد در حالی که بودجه ساخت آن ۵۰ میلیون دلار بود.

اگرچه منتقد فیلم - The Movie Critic به عنوان دهمین و آخرین فیلم کوئنتین تارانتینو تایید می‌کند که برنامه‌های این کارگردان برای یک فیلم رمبو دیگر وجود ندارد اما این پروژه می‌تواند به شکل دیگری ادامه یابد.

چندی پیش اعلام شد که کوئنتین تارانتینو در حال نگارش فیلم‌نامه منتقد فیلم است؛ دهمین فیلم او که فیلمبرداری آن در پاییز سال ۲۰۲۳ شروع خواهد شد.

همانطور که انتظار می‌رود، جزئیات اندکی درباره منتقد فیلم وجود دارد اما گفته شده که شخصیت اصلی این اثر یک زن خواهد بود و اتفاقات آن در دهه هفتاد میلادی در لس آنجلس جریان خواهد داشت.

نیکلاس آیالا نویسنده و منتقد سینما می‌گوید: The Movie Critic برای آغاز دوباره رمبو خبر بدی نیست که هنوز هم می‌تواند بدون کارگردان داستان عامه پسند - Pulp Fiction وجود داشته باشد.

آیالا می‌نویسد: مدتی است که اعلام شده کوئنتین تارانتینو فیلمساز سرشناس با دهمین فیلم بلند خود از کارگردانی بازنشسته خواهد شد و در مارس ۲۰۲۳، رسما منتقد فیلم را معرفی کرد، فیلمی احتمالاً نیمه بیوگرافی که در دهه ۱۹۷۰ اتفاق می‌افتد.

در حالی که اطلاعات کمی درباره این فیلم در دست است، تارانتینو تایید کرده که بر اساس شخصیت واقعی ساخته نخواهد شد. از این رو، احتمالا داستانی کاملاً اصلی خواهد بود که بیشتر شبیه به Reservoir Dogs است تا Once Upon A Time.

این منتقد و نویسنده افزود: تارانتینو پیشتر ایده اولیه خود را برای راه‌اندازی مجدد رمبو فاش کرده و گفته بود: من این کار را انجام خواهم داد و کرت راسل نقش کلانتر و آدام درایور نقش رمبو را بازی خواهند کرد.

او در گفت و گو با مووی وب همچنین گفته بود که نسبت به فیلم نخستین خون محصول ۱۹۸۲ علاقه‌مند است و این را هم اضافه کرده بود که سیلوستر استالونه شخصیت رمبو را اشتباه درک کرده است.

این بدان معناست که اقتباس از یک ویژگی معروف مانند نخستین خون در سبک کارهای او احتمالاً اتفاق نخواهد افتاد.

به نوشته آیالا، یک کارگردان جدید می‌تواند تمرکز بیشتری روی دیالوگ‌ها و مضامین اصلی دیوید مورل بگذارد تا فیلم جدید رمبو به رمان وفادارتر باشد و شاید بتواند ریسک بزرگ‌تری نسبت به سیلوستر استالونه بپذیرد و رمبو را در پایان فیلم بکشد. آدام درایور و کرت راسل نیز می‌توانند برای این پروژه حضور داشته باشند و هر کسی که کارگردانی کند می‌تواند از سبک فیلمسازی کوئنتین تارانتینو الهام بگیرد.

فرنچایز رمبو همچنان گزینه‌های زیادی برای بازگشت دارد. به عنوان نمونه، سیلوستر استالونه درباره ایده خود برای پیش درآمد رمبو بر اساس سال‌های نوجوانی شخصیت رمبو به Screen Rant گفته او کاپیتان تیم و محبوب‌ترین بچه مدرسه و یک ابرورزشکار مانند جیم تورپ بود و جنگ چیزی است که او را تغییر داد.

آیالا می‌گوید: در حقیقت، پیش درآمد رمبو فیلمی کاملا متفاوت از پنج فصل پیشین خواهد بود و به فاصله گرفتن شخصیت از نسخه بازنشسته استالونه کمک می‌کند.

بنابراین، اگر چه راه‌اندازی مجدد رمبو احتمال دارد که هرگز امکان‌پذیر نباشد اما احتمال‌ها برای ساخت یک اقتباس جدید اکنون بیشتر از همیشه است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها