کد خبر: ۲۲۸۶۶
۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱
ستاد ملی استهلال پاکستان عدم رویت هلال ماه شوال در شامگاه پنجشنبه را تایید و با اعلام ۳۰ روزه شدن ماه مبارک رمضان، روز ‌شنبه را عید سعید فطر و اولین روز از ماه شوال در این کشور اعلام کرد.
به گزارش جدید پرس:

رئیس ستاد استهلال این کشور طی کنفرانس خبری در اسلام‌آباد گفت: هلال ماه شوال در هیچ نقطه‌ای در پاکستان رویت نشد و فردا جمعه سی‌ام ماه رمضان است.

بنابراین روز ‌شنبه در پاکستان اول ماه شوال و عید فطر خواهد بود. به همین مناسبت، نماز عید فطر پس‌فردا در سراسر این کشور همسایه اقامه خواهد شد.

دولت پاکستان تعطیلات رسمی عید فطر امسال را ۵ روز اعلام کرده است که این تعطیلات از فردا (۲۱ آوریل – ۱ اردیبهشت) مصادف با آخرین روز ماه مبارک رمضان در این کشور آغاز می‌شود.

عید فطر و عید قربان، اعیاد اصلی مردم مسلمان پاکستان است. بسیاری از ساکنان پایتخت و شهرهای بزرگ پاکستان، این روزها برای رهایی از گرما و یا دید و بازدید با اقوام، به شهرستان‌ها و مناطق خوش آب و هوا و یا شهرها و روستاهای زادگاه خود سفر می‌کنند.

شهر اسلام‌آباد امروز بسیار خلوت‌تر از روزهای قبل شده و مسافرت‌های عید فطر که به "عید شیرین" معروف است، آغاز شده است.

در چند روز گذشته بازار شب عید فطر در سراسر پاکستان روزهای پر رونقی داشته و امروز هم برخی از مراکز خرید همچنان به روی کسانی که تا امروز موفق به خرید کفش و لباس‌های نو و مایحتاج ایام عید نشده‌اند، باز است.

شبکه‌های تلویزیونی و خبری در پاکستان بخش عمده‌ای از برنامه‌های خود را به موضوع عید فطر، پخش آگهی‌های بازرگانی مربوط به بازار شب عید و برنامه‌های شاد اختصاص داده‌اند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها