کد خبر: ۲۲۸۱۶
۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰
هافبک سابق استقلال و سپاهان می گوید احتمال قهرمانی تیم اصفهانی بسیار بیشتر از دو رقیب تهرانی است.
به گزارش جدید پرس:

 احمد جمشیدیان در خصوص دربی هفته آینده استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: هر دو تیم در بهترین فرم فصل خود قرار گرفتند و بعد از تلنگری که مقابل سپاهان خوردند و بازنده شدند، خیلی بازی‌های بهتری را به نمایش گذاشتند. این بازی در تعیین قهرمان لیگ بسیار تعیین کننده است. تیم برنده این بازی می‌تواند تا آخرین لحظه رقیب سپاهان باشد و بازنده هم قطعاً قهرمانی در لیگ را از دست می‌دهد. حساسیت بالای جدولی این دربی و کیفیت بخوبی که هر دو تیم دارند، بازگشت تماشاگران به ورزشگاه، کری خوانی شدیدی که بین پیشکسوتان، مدیران، طرفداران، مربیان و بازیکنان دو تیم وجود دارد، بیانگر آن است که دربی بسیار تماشایی را خواهیم دید. خیلی وقت بود دربی به این شکل نبود که فاصله دو تیم یک امتیاز باشد و فاصله کمی تا پایان لیگ داشته باشیم. 

**جذابیت دربی بالاست

وی در مورد اینکه استقلال و پرسپولیس در کدامیک از خطوط بر یکدیگر غلبه دارند، گفت: تا همین چند هفته پیش ضعف اصلی پرسپولیس در خط حمله بود که این معضل تا حدود زیادی برطرف شده است. خط هافبک پرسپولیس نقطه قوت این تیم است و خط دفاعی و دروازه‌بان این تیم شرایط ایده‌آلی دارند. استقلال هم در تمامی خطوط شرایط خوبی دارد و آمادگی جالبی در این تیم دیده می‌شود. تقابل مدافعان دو تیم که در هفته‌های اخیر خوب کار کرده‌اند برابر مهدی قائدی و محمد محبی برای مدافعان پرسپولیس و سعید صادقی و مهدی ترابی برای مدافعان استقلال، باعث می‌شود هر دو تیم برای مهار بازیکنان تعیین کننده یکدیگر برنامه داشته باشند. البته یک مقدار چربش خط حمله استقلال بیشتر است و از آن طرف هم سنگینی کفه ترازو خط دفاع پرسپولیس بیشتر بوده و این موضوع باعث می‌شود جذابیت بازی بالاتر شود.

**تساوی دربی جام را به سپاهان هدیه می‌دهد

پیشکسوت تیم استقلال درباره اینکه سپاهان برای بازی مقابل ملوان، نفت مسجدسلیمان، پیکان و مس کرمان مشکل خاصی ندارد و می‌توان قهرمان شمرده شود، گفت: استقلال و پرسپولیس در دور برگشت قاعده قهرمانی در لیگ برتر را به سپاهان باختند و ۳ امتیاز آن بازی‌ها را از دست دادند. حالا باید منتظر باشند سپاهان امتیاز از دست دهند که احتمالش بسیار ضعیف است. سپاهان دقیقه ۹۰ در اصفهان و تهران به استقلال و پرسپولیس گل زد وبه جای ۲ امتیاز ۶ امتیاز گرفت و اگر آن ۴ امتیاز بیشتر را نمی‌گرفت و استقلال و پرسپولیس یک امتیاز از دست نمی‌دادند الان سپاهان در رده سوم بود. سپاهان در نیم فصل دوم فوق‌العاده ظاهر شده و به غیر از تراکتور مقابل تمامی تیم‌های بزرگ به پیروزی رسید، این تیم واقعاً شایسته قهرمانی است. باید اتفاق عجیب و غریبی رخ دهد تا سپاهان یک تساوی هم بدهد. آن قدر کیفیت این تیم بالاست که پیروز نشدن این تیم در بازی‌های باقیمانده تا انتهای فصل بعید به نظر می‌رسد. این تیم دور برگشت مقابل آلومینیوم هم امتیاز گرفت در حالی که چند مهره تأثیرگذار را در اختیار نداشت و اگر دربی مساوی شود جام به این تیم هدیه داده شده است.  

**اختیار همه چیز دست سپاهان است

وی در خصوص اینکه استقلال همانند سپاهان در نبم فصل دوم ۲۸ امتیاز گرفته و این موضوع می‌تواند به آبی‌پوشان کمک کند تا دربی را برنده باشد، یادآور شد: در ۱۱ بازی اخیر استقلال ۱۰ پیروزی داشته و یک تساوی مقابل نساجی که روز بازیکنان این تیم نبود تا بتوانند گلزنی کنند و برنده شوند. پیشرفت استقلال کاملاً محسوس است  روی کاغذ یک مقدار شانس بیشتری برای برتری در دربی دارد. البته بازی دربی همیشه خارج از جدول بوده و هر اتفاقی ممکن است در دربی رخ دهد. ممکن است ضعیف‌ترین استقلال در دربی از پرسپولیس برنده شود و بالعکس این اتفاق هم رخ داده است. گل دقیقه ۹۰ در اصفهان باعث شده تا امتیازات دو تیم برابر باشد. اگر آن گل به ثمر نمی‌رسید الان استقلال با ۳ امتیاز بیشتر از سپاهان در صدر بود، ولی الان اختیار همه چیز دست سپاهان است، چون قانون جدید به بازی رودررو برای تعیین قهرمان دلالت می‌کند و استقلال باید منتظر باشد تا سپاهان ببازد. در شرایطی که خودش علاوه بر آن باید در دربی برنده باشد در مصاف با مس رفسنجان و تراکتور هم تیم پیروز زمین نام بگیرد. اگر سپاهان لغزشی نداشته باشد همه پیروزی‌های استقلال این تیم را دوم می‌کند. فقط امیدوارم دربی مساوی به پایان نرسد چون جذابیت لیگ به حداقل می‌رسد و سپاهان پیش از هفته آخر قهرمان می‌شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها