کد خبر: ۲۲۸۱۳
۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰
پسر جوانی که به خاطر عشق به یک زن جوان و قتل شوهرش به اعدام محکوم شده بود، در یکی قدمی چوبه دار به زندگی برگشت.
به گزارش جدید پرس:

 رسیدگی به این پرونده از سوم دی‌ماه سال ۹۱ با گزارش ناپدید شدن مردی جوان به پلیس شروع شد. همسر این مرد که سراسیمه و مضطرب به نظر می‌رسید به اداره پلیس استان البرز رفت و مدعی شد شوهرش چند روز است به خانه نیامده و تلفنش را نیز جواب نمی‌دهد.

خیلی زود تیمی از کارآگاهان دست به کار شدند. در حالی که ردیابی‌ها برای یافتن این مرد گمشده ادامه داشت، بعد از ۱۶ روز اهالی یکی از خیابان‌های باغستان کرج از انتشار بوی تعفن شدیدی شکایت کردند. خیلی زود گشت پلیس راهی باغستان شد و با یک جسد پتوپیچ شده روبه‌رو شدند. 

با انتقال جسد به پزشکی قانونی به دستور قاضی کشیک پرونده، طولی نکشید که هویت وی شناسایی و مشخص شد وی همان مرد گمشده به‌ نام فرهاد است. با شناسایی صاحب جسد راز ناپدید شدن شوهر ناهید فاش شد، اما این پایان ماجرا نبود و با دستور قاضی کشیک قتل رسیدگی به این پرونده، کارآگاهان را با معمای مرموزی روبه‌رو کرده بود.

این‌ بار ناهید به‌عنوان نخستین مظنون پرونده به دایره تحقیق احضار شد و گفت: شوهرم فروشنده مواد مخدر بود و با افراد نابابی معاشرت داشت، شاید یکی از آنها به خاطر اختلاف حساب و دشمنی او را کشته باشد.

بدین ترتیب تحقیقات برای یافتن سرنخی از عامل این جنایت ادامه داشت اما هر بار تحقیقات به بن‌بست می‌رسید تا اینکه ظن کارآگاهان به همسر مقتول بیشتر شد، چراکه وی با گذشت ۸ سال از این ماجرا پیگیر پرونده قتل شوهرش نبود و تحقیقات نشان می‌داد وی با مردان زیادی نیز در ارتباط بوده است. بنابراین با دستور بازپرس عنبری از شعبه یکم دادسرای جنایی کرج این زن بعد از ۸ سال بازداشت شد.

ناهید ۴۹ ساله در ابتدا با تناقض‌گویی منکر دخالت در این جنایت بود تا اینکه سرانجام لب به اعتراف گشود. وی مدعی شد شوهرش مردی خلافکار بوده و او را وادار می‌کرده است با مردان غریبه ارتباط داشته باشد و پول بگیرد. به همین خاطر وقتی از دست او و رفتارش خسته می‌شود با پسر ۲۲ ساله‌ای به‌ نام سهیل تصمیم می‌گیرد شوهرش را به قتل برساند.

ناهید درباره نقشه قتل شوهرش گفت: نخست قرار بود با برداشتن لوله بخاری و انتشار گاز سمی او را بکشیم تا مرگش طبیعی جلوه کند اما موفق نشدیم و دومین‌بار تصمیم گرفتیم او را خفه کنیم برای همین نیمه‌شب سهیل به خانه ما آمد و او را خفه کردیم. سپس جسد فرهاد را با خودرو چند خیابان دورتر رها کردیم. به دنبال اعتراف این زن جنایتکار، سهیل نیز تحت بازجویی قرار گرفت و او هم مجبور شد به اتهامش اعتراف کند. 

در پی اعتراف این زن و مرد، پرونده به شعبه یکم دادسرای جنایی کرج منتقل شد و روی میز قاضی محمد عنبری قرار گرفت.

وی درباره این پرونده گفت: در این پرونده سهیل متهم به مباشرت در قتل عمد و ناهید نیز به اتهام معاونت در اجرای این جنایت بازداشت هستند و پس‌ از بازسازی صحنه قتل و تکمیل پرونده کیفرخواست دو متهم صادر و به دادگاه کیفری منتقل شد.

سهیل که دیگر ۳۰ ساله و کارمند یکی از ارگان‌های دولتی شده بود پس از ۸ سال بازداشت شد. او گفت هیچ وقت فکر نمی‌کرد روزی در دام پلیس گرفتار شود. این متهم پس از چندین مرحله محاکمه سرانجام با حکم دادرسان شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز به اتهام مباشرت در قتل عمد به قصاص و ناهید هم به اتهام معاونت در قتل به حبس محکوم شد. طولی نکشید که حکم قصاص سهیل با مهر تأیید قضات دیوان‌عالی برای اجرا به شعبه ششم اجرای احکام منتقل شد.

دیگر همه چیز قطعی بود و متهم یک قدم با اجرای حکم مرگ فاصله داشت اما چند روز پیش سرنوشت طور دیگری رقم خورد و اولیای‌دم به شرط دیه ۵۰۰ میلیون تومانی از حق قصاص خود گذشت کردند.

متهم که خودش را آماده مرگ کرده بود و دیگر امید به زندگی نداشت، وقتی با گذشت اولیای‌دم روبه‌رو شد گفت این فقط یک معجزه است که من حق زندگی دوباره پیدا کردم.

متهم پس از رهایی از قصاص حالا در انتظار محاکمه از نظر جنبه عمومی و اعمال ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها