کد خبر: ۲۲۷۹۶
۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی یا ترمیم نمره جهت شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۲ تنها تا امروز فرصت دارند برای انتخاب دروس مورد نظر، شرکت در آزمون نهایی و دریافت برگه انتخاب واحد ثبت‌نام کنند.
به گزارش جدید پرس:

 طبق اعلام رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش، متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی یا ترمیم نمره جهت شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۲ تنها تا امروز (۳۱ فروردین‌ماه) فرصت دارند جهت انتخاب دروس مورد نظر، شرکت در آزمون نهایی و دریافت برگه انتخاب واحد دروس ثبت‌نام کنند.

متقاضیان می‌توانند برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم دروس مورد نظر خود را در نوبت‌های مختلف امتحانی انتخاب و ثبت نام کنند اما به این نکته توجه داشته باشند که هر متقاضی صرفاً یک بار مجاز به ایجاد سابقه و یک بار ترمیم نمره برای هر درس است.

نمرات ایجاد سابقه و ترمیم صرفاً به عنوان سابقه تحصیلی اعتبار خواهد داشت و در کارنامه تحصیلی داوطلبان منظور نمی‌شود.

همچنین به موجب مصوبات سال گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی به متقاضیانی که قبل از این مصوبه از فرصت ترمیم (مصوبه سال ۱۳۹۴ شورای عالی آموزش و پرورش) استفاده کرده‌ بودند، اجازه داده شده است یک‌بار دیگر نمرات امتحانات نهایی دروس مورد نظر خود را ترمیم کنند. در ترمیم نمره، بیشترین نمره تراز هر درس برای محاسبه نمره کل سابقه تحصیلی لحاظ می‌شود.

اعلام مشمولان ایجاد سابقه تحصیلی

در بخشنامه‌ نحوه ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره دروس نهایی دوره دوم متوسطه که آذرماه سال گذشته از سوی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد، مشمولان ایجاد سابقه تحصیلی افراد ذیل هستند:

- فارغ‌التحصیلان دوره متوسطه شاخه نظری نظام‌های آموزشی قبل از سال ۱۳۸۴

- دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان نظام‌های آموزشی شاخه‌های کاردانش و فنی‌وحرفه‌ای

- فارغ‌التحصیلان مدارس بین‌الملل و دارندگان گواهینامه معادل دوره متوسطه و پیش‌دانشگاهی صادره از کمیسیون ارزشیابی مدارک تحصیلی خارجی

- طلاب حوزه‌های علمیه که دارای مدرک سطح یک حوزوی هستند.

- فارغ‌التحصیلان دوره پیش‌دانشگاهی قبل از سال ۱۳۹۱

- فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموزان شاخه نظری داوطلب شرکت در گروه آزمایشی غیرمتناظر با رشته تحصیلی خود

- سایر فارغ‌التحصیلان دوره متوسطه فاقد تمام یا بخشی از سوابق تحصیلی

این افراد برای ایجاد سابقه باید دروس نهایی را براساس جداول ۱ تا ۱۲ انتخاب و در امتحان مربوط شرکت کنند.

اعلام مشمولان ترمیم نمره

اشخاص ذیل نیز مشمولان ترمیم نمره هستند و می توانند از این امکان استفاده کنند: 

- افراد مشروحه در بالا که سابقه تحصیلی را ایجاد کرده‌اند.

- فارغ‌التحصیلان دوره پیش‌دانشگاهی دارای سابقه تحصیلی (چهار عنوان درس نهایی)

- فارغ التحصیلان دوره متوسطه شاخه نظری شیوه سالی واحدی و نیم سالی واحدی دارای مدرک پیش دانشگاهی (از سال ۱۳۸۴ به بعد)

- فارغ التحصیلان نظام جدید آموزشی (۳-۳-۳-۳) 

نحوه ثبت‌نام در آزمون‌ها برای متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره

در اطلاعیه روز ۱۴ فروردین وزارت آموزش و پرورش آمده است که متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی یا ترمیم نمره، از تاریخ ۲۰ تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ جهت انتخاب دروس مورد نظر و شرکت در آزمون نهایی و دریافت کردن برگ انتخاب واحد (درس)، به شرح زیر اقدام کنند: 

- فارغ‌التحصیلان (شاخه‌های نظری، کاردانش و فنی و حرفه‌ای) دوره متوسطه و پیش‌دانشگاهی سنوات گذشته، طلاب حوزه‌های علمیه دارای مدرک سطح یک، فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموزان پایه دوازدهم مدارس بین‌الملل، دارندگان مدرک معادل دوره متوسطه و پیش‌دانشگاهی صادره از کمیسیون ارزشیابی مدارک تحصیلی خارجی که متقاضی ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره هستند با در دست داشتن کد سابقه تحصیلی فوق و سایر مدارک لازم به مدارس بزرگسال دولتی مراجعه کنند. 

- دانش‌آموزان پایه دوازدهم شاخه نظری (مدارس روزانه، بزرگسال، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلبان آزاد) متقاضی شرکت در گروه آزمایشی غیر متناظر با رشته تحصیلی خود، دانش‌آموزان پایه دوازدهم شاخه‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای هنرستان‌ها، برای ایجاد سابقه، کد سابقه تحصیلی فوق را به مدارس محل تحصیل خود ارائه کنند. 

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها