کد خبر: ۲۲۷۱۶
۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
وزیر دفاع ترکیه گفت: سربازان ارتش این کشور وارد غاری در منطقه زاب در شمال عراق شدند که تروریست ها آن را «قلعه» می نامند.
به گزارش جدید پرس:

خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از «خلوصی آکار» وزیر دفاع این کشور اضافه کرد: سربازان ترکیه به غاری در کوه هایی که تروریست های «پ ک ک» ادعا می کنند هیچ کس نمی تواند وارد آن شود، یورش بردند.

وی افزود: نیروهای ارتش ترکیه مقادیر زیادی سلاح و مهمات در این غار کشف و ضبط کردند.

به گفته آکار، ارتش ترکیه با عزم و اراده برای از بین بردن تروریست ها تا آخرین نفر به عملیات خود ادامه می دهد.

وزیر دفاع ترکیه بر احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه، عراق و همه کشورهای همسایه تاکید کرد و گفت:‌ همانطور که «داعش» نماینده اسلام نیست، سازمان تروریستی «پ ک ک» نیز نماینده برادران کُرد ما نیست.

وی با بیان اینکه برخی تلاش می کنند هدف عملیات ما را منحرف و این تصور را ایجاد کنند که ما کُردها را هدف قرار می دهیم تاکید کرد: ترک ها و کردها برادر یکدیگرند، ما هزاران سال با هم زندگی کردیم و با هم جمهوری خود را بنا نهادیم و شهدای ما در کنار هم هستند، برادری و دوستی ما از هم گسسته نمی شود، ۸۵ میلیون نفر (اشاره به جمعیت ترکیه) یک دل و یک مشت هستند.

ترکیه و پ. ک. ک از دهه ۸۰ قرن میلادی گذشته با هم می‌جنگند و بر اساس برخی گزارش‌ها، درگیری‌های دو طرف تاکنون بیش از ۵۰ هزار کشته داشته است.

پیشتر ترکیه به ویژه در طول سه سال اخیر به حملات زمینی و هوایی موسوم به پنجه ببر و پنجه عقاب در شمال عراق دست زده که با واکنش شماری از مسوولان و جریان‌های سیاسی عراقی حتی اتحادیه عرب رو به رو شده است و آنها بارها نقض حاکمیت عراق و حملات هوایی و توپخانه‌ای ترکیه به شمال این کشور را محکوم کرده و خواهان پایان دادن به آن و برچیدن پایگاه‌های نظامی آنکارا در شمال عراق شده‌اند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها