کد خبر: ۲۲۶۱۶
۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰
باشگاه استقلال باید هرچه سریع‌تر مطالبات باقی‌مانده باشگاه سانتاکلارای پرتغال را هم از بابت رضایتنامه محبی پرداخت کند
به گزارش جدید پرس:

تلاش باشگاه استقلال برای تسویه‌حساب با طلبکاران خارجی این باشگاه همچنان ادامه دارد، این درحالی است که طبق اخبار منتشرشده قرار است طی امروز و فردا با تامین منابع ارزی صورت‌گرفته استقلالی‌ها سرانجام پرونده طلبکاران خود را هرچه سریع‌تر ببندند. 
طی روزهای گذشته و بعد از جلسه مشترک حجت کریمی با وزیر ورزش و دستور سجادی مبنی‌بر کمک به باشگاه استقلال، بلافاصله استقلالی‌ها در جلسه جداگانه با قربان‌زاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی، موافقت لازم را از وی اخذ کرده تا با گرفتن وامی ارزی – ریالی از بانک شهر به این غائله خاتمه بخشند. بر همین اساس نیز برحسب توافق انجام‌شده بین مسئولان باشگاه استقلال و بانک شهر، قرار است مطالبات طلبکاران خارجی باشگاه استقلال به‌صورت مستقیم طی امروز و فردا به حساب آنها واریز شده تا در روند امور سرعت بخشیده شود. استراماچونی، پادوانی و باشگاه الاهلی در نوبت پرداخت قرار دارند تا هر چه سریع تا قبل از روز پایانی ماه جاری با آنها تسویه‌حساب صورت گیرد. 
همه اینها درحالی است که باشگاه استقلال باید هرچه سریع‌تر مطالبات باقی‌مانده باشگاه سانتاکلارای پرتغال را هم از بابت رضایتنامه محبی به آنها پرداخت کند. درخصوص آخرین وضعیت محبی روز گذشته مطالبی را نوشته و اشاره کردیم استقلالی‌ها در تلاش هستند تا رضایتنامه این بازیکن تکنیکی و گلزن خود را به‌صورت دائمی دربیاوردند اما پرداختی نصفه و نیمه مبلغ رضایتنامه محبی به باشگاه سانتاکلارا فعلا آینده همکاری محبی با استقلال را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. نکته قابل‌توجه اینکه از مبلغ رضایت محبی هنوز ۱۳۰ هزار دلار باقی مانده اما با توجه به اقدام گذشته آبی‌ها، شکایت باشگاه پرتغالی راه به جایی نبرده و در این خصوص این باشگاه فقط باید منتظر بماند. این قضیه از آنجایی آغاز شده که مسئولان استقلال بعد از پرداخت قسط اول پول رضایتنامه این بازیکن به باشگاه سانتاکلارای پرتغالی برای پرداخت قسط دوم به مشکل خورده‌ و نتوانستند مبلغ ۱۴۰ هزار دلار تامین شده را به سانتاکلارا پرداخت کنند.  

تحریم‌های بانکی سبب‌ شده چند باری که مدیران استقلال پول را به حساب باشگاه سانتاکلارا واریز کردند، برگشت بخورد و درنهایت هم این مبلغ در بانک میانی (بانکی در بلژیک) بلوکه شده و سرنوشت آن که از سوی یک صرافی پرداخت شده است، مشخص نیست. 
در چنین شرایطی و در زمان مدیریت علی فتح‌الله‌زاده در استقلال، وی علاوه‌بر آنکه تلاش کرد تا از طریق یک واسطه مبلغ قسط دوم پول رضایت محبی را به باشگاه پرتغالی پرداخت کند، نامه‌نگاری‌های لازم را هم با این باشگاه انجام داد تا خطر بازگشت محبی در آن مقطع منتفی شده و این بازیکن تا پایان فصل در استقلال ماندنی شود. 
 طبق شنیده‌ها فعلا استقلالی‌ها منتظر هستند اگر پولی که در بانک بلژیکی بلوکه شده برگشت نخورد یک بار دیگر از طریق بانک شهر نسبت به پرداخت این مبلغ اقدام کرده و در انتظار سرنوشت پول بلوکه‌شده باشند. نکته قابل‌توجه اینکه صرافی مورد نظر که اقدام به پرداخت این وجه کرده است، در پیشنهادی به استقلالی‌ها اعلام کرده‌اند به جای این مبلغ بلوکه‌شده، حاضر هستند چند قطعه آپارتمان را در مهرشهر کرج به استقلال واگذار کرده تا با تهاتر آپارتمان با طلب استقلالی‌ها این غائله نیز خاتمه پیدا کند در غیر این صورت چاره‌ای جز شکایت برای استقلال در قبال زنده کردن پول خود باقی نمی‌ماند. 
البته طبق شنیده‌ها در این پرونده استقلال در قبال دیرکرد پرداخت این پول باید جریمه مختصری را پرداخت کرده در غیر این صورت خبری از تبعات سنگین برای این پرونده نخواهد بود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها