کد خبر: ۲۲۴۱۱
۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
خبر قتل باب لی بنیان‌گذار مشهور نرم‌افزار «Cash App» یکی از جنجالی‌ترین اخبار دنیای فناوری است. نیما مومنی، متهم به قتل باب لی نیز از فعالان حوزه تکنولوژی است.
به گزارش جدید پرس:

خبر اولیه مرگ باب واکنش گسترده‌ای در میان مدیران سیلیکون ولی، از جمله ایلان ماسک، میلیاردر، برانگیخت که رهبران شهر را مقصر دانستند و اظهار داشتند که بی خانمانی و خشونت کنترل نشده در سانفرانسیسکو منجر به قتل شده است.

بر اساس گزارش نیویورک‌تایمز، این ادعاها بحث در مورد امنیت عمومی و سیاست عمومی در شهر را دوباره برانگیخت. اما هفته بعد، پس از اینکه مقامات یک کارآفرین فناوری دیگر را به قتل متهم کردند، این پرونده تنش‌های بین صنعت فناوری و شهر را بیشتر آشکار کرد و حالا بسیاری از شهروندان - از جمله برخی در بخش فناوری - مدیران بزرگ فناوری را به قضاوت‌های فوری و استفاده از این فاجعه برای پیشبرد اهداف خود متهم کردند.

باب لی بنیان‌گذار «کَش‌اَپ» که هنگام مرگ مدیر ارشد استارتاپ «موبایل‌کوین» در حوزه رمزارز بود، در سن‌لوییس واقع در ایالت میزوری به دنیا آمد و همانجا با طراحی وب‌سایت برای کسب‌وکارهای کوچک پا به دنیای فناوری گذاشت.

او پیش از این که در سال ۲۰۲۱ به استارت‌آپ «موبایل‌کوین» بپیوندد، نقش مهمی در ساخت و راه‌ندازی اپلیکیشن «کَش‌اَپ» داشت. این نرم‌افزار به کاربران در آمریکای شمالی و انگلیس اجازه می‌دهد که سریع با موبایل اقدام به جابه‌جایی پول کنند.

لی سابقه کار در گوگل را هم دارد و آنجا در توسعه سیستم‌عامل مشهور اندروید مشغول به کار بوده است. در رزومه کاری او مشاوره برای سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها هم دیده می‌شود.

 

نیما مومنی، فردی که به قتل باب لی متهم شده نیز از کارآفرینان عرصه فناوری است. او که بنیانگذار شرکت فناوری اکسپند آی‌تی معرفی شده و مالک یک کسب‌وکار در شهر امریویل است، پنجشنبه بازداشت و به زندان شهرستان سانفرانسیسکو منتقل شد. رسانه‌های آمریکایی خانواده‌ مومنی را از ایرانیان مهاجر به آمریکا معرفی کرده‌اند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها