کد خبر: ۲۲۲۲۱
۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
در کوتاه مدت، اولویت بزرگ ناسا بازگرداندن انسان به سطح ماه از طریق مأموریت آرتمیس III برنامه‌ریزی شده برای سال ۲۰۲۵ است، اما این بدان معنا نیست که این آژانس فضایی چشم خود را از هدف بزرگ‌تر برداشته است؛ فرود اولین انسان بر روی سطح مریخ.
به گزارش جدید پرس:

در حالی که بعید است که یک ماموریت سرنشین‌دار به مریخ پیش از دهه ۲۰۳۰ یا اوایل دهه ۲۰۴۰ محقق شود، اما آماده‌سازی‌ها اکنون در حال انجام است.

ناسا از زیستگاه جدید شبیه‌سازی مریخ چاپ سه‌بعدی خود رونمایی کرد، جایی که داوطلبان «فضانوردمانند» یک سال کامل را صرف آزمایش زندگی در مأموریت‌های آینده به سیاره سرخ خواهند کرد.

اولین آزمایش آنالوگ کاوش سلامت و عملکرد خدمه (CHAPEA) قرار است تابستان امسال با یک خدمه چهار نفره در زیستگاه تگزاس، ایالات متحده آغاز شود.

5838015 (1)

گریس داگلاس، محقق ارشد آزمایش‌های CHAPEA، توضیح داد: «آنها در آن سال در انزوا و محبوس خواهند بود و فعالیت‌هایی مشابه آنچه که ما انتظار داریم در سطح مریخ انجام دهند، انجام خواهند داد.»

5838016

در طول آزمایش، کارشناسان ناسا عملکرد آنها را تجزیه و تحلیل می‌کنند و سلامت جسمی روانی آنها را برای ارزیابی توانایی انسان در مقاومت در برابر شرایط کم منابع محیط مریخ بررسی خواهند کرد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها