کد خبر: ۲۲۱۹۶
۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران درباره نحوه هزینه کرد جریمه‌های راهنمایی و رانندگی در تهران توضیح داد.
به گزارش جدید پرس:

علی خشنود در مورد پرداخت مطالبات شهرداری تهران از دولت در حوزه پرداخت سهم شهرداری تهران از محل جرایم راهنمایی و رانندگی، گفت: در حوزه وصول جرایم راهنمایی و رانندگی سهم شهرداری تهران حدود ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه خزانه کشور سهم شهرداری تهران از محل جرایم راهنمایی و رانندگی را محاسبه کرده و به حساب وزارت کشور واریز کرده است، گفت: وزارت کشور نیز اعلام کرده بود که به جای پرداخت هزینه برای شهرداری دوربین طرح ترافیک خریداری می کند که این مهم محقق شده و برای ما نیز تفاوتی نداشت؛ چراکه کل هزینه جرایم راهنمایی و رانندگی باید در حوزه حمل ونقل هزینه شود و ما با این نوع وصول مشکلی نداریم.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران، ادامه داد: البته ما به نحوه تقسیم جرایم راهنمایی و رانندگی انتقاد داریم، چراکه معتقدیم جریمه هر شهری باید در آن شهر هزینه شود و شهرداری تهران در مورد نحوه تقسیم انتقاد دارد.

به گفته وی، براساس آئین نامه موجود، درآمد حاصل از جرایم راهنمایی و رانندگی شهر تهران در استان تهران تقسیم می شود به این صورت که درآمد کل استان جمع شده و براساس شاخص هایی همچون جمعیت و.... تقسیم می شود؛ این در حالیست که معتقدیم جرایم شهر تهران باید در شهر تهران و جرایم ورامین در شهر ورامین و... هزینه شود؛ اما فعلا به نتیجه ای در این زمینه نرسیده ایم.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها