کد خبر: ۲۲۱۷۰
۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰
رقابت سه تیم مدعی لیگ برتر در این هفته‌ها بسیار حساس شده است.
به گزارش جدید پرس:

لیگ برتر بیست و دوم به روزهای حساس و سرنوشت‌ساز خودش رسیده و حالا تنها 5 هفته تا معرفی قهرمان این فصل از رقابت‌ها باقی مانده است. سه تیم سپاهان، استقلال و پرسپولیس مدعیان اصلی قهرمانی این دوره از رقابت‌ها هستند و رقابت نزدیکی برای رسیدن به جام قهرمانی دارند. کورس نزدیک این سه تیم باعث شده لیگ بیست و دوم به یکی از جذاب‌ترین دوره‌های تاریخ لیگ برتر تبدیل شود و باید دید در پایان کدام تیم جام قهرمانی را بالای سر می‌برد.

در حال حاضر سپاهان و استقلال با کسب 52 امتیاز از 25 بازی به ترتیب اول و دوم هستند و پرسپولیس هم با 51 امتیاز در تعقیب این دو تیم است. روی کاغذ گل‌گهر سیرجان، تراکتور تبریز و مس رفسنجان هم شانس قهرمانی دارند اما بعید است تیمی به جز سه تیم بالای جدول موفق به قهرمانی شود.

 

سپاهان

زردپوشان اصفهانی با هدایت ژوزه مورایس امسال شرایط بسیار خوبی دارند و مدعی اول قهرمانی محسوب می‌شوند. شکست بدموقع در تبریز مقابل تراکتور کمی شرایط را برای سپاهان سخت کرده اما برگ برنده این تیم در جنگ قهرمانی این است که در بازی‌های رودررو مقابل استقلال و پرسپولیس موفق‌تر عمل کرده و در صورت برابر شدن امتیازات این سپاهان است که قهرمان خواهد شد.

سپاهانی‌ها در پنج هفته آخر به ترتیب با مس رفسنجان، ملوان، نفت مسجدسلیمان، پیکان و مس کرمان دیدار خواهند داشت و روی کاغذ قرعه بهتری نسبت به دو رقیب خود دارند. با این حال نکته نگران‌کننده برای سرمربی پرتغالی سپاهان این است که تیم او در دور رفت مقابل این رقبا مجموعا 8 امتیاز کسب کرده و در صورت تکرار این نتایج شانس زیادی برای قهرمانی نخواهد داشت. البته سپاهان در نیم فصل دوم شرایط بهتری نسبت به نیم فصل اول داشته و امیدوار است با کسب نتایج لازم پس از 8 سال بار دیگر به عنوان قهرمانی برسد.

استقلال

شاگردان ریکاردو ساپینتو از 8 بازی آخر خود به 7 پیروزی و یک تساوی رسیده‌اند و در فرم فوق‌العاده‌ای به سر می‌برند. با این حال حواشی مدیریتی استقلال و اتفاقات اخیری که رخ داده هواداران را به شدت نگران کرده است. آبی‌های پایتخت هرچه داخل زمین شرایط خوبی دارند و پشت هم رقبا را شکست می‌دهند بیرون زمین درگیر مشکلات زیادی هستند که تمرکز بازیکنان را به هم ریخته و ممکن است در حساس‌ترین مقطع فصل به آن‌ها ضربه بزند.

استقلال در هفته‌های پایانی قرعه سخت‌تری نسبت به دو رقیب خود مخصوصا سپاهان دارد. آن‌ها باید به ترتیب با هوادار، پرسپولیس، نفت آبادان، مس رفسنجان و تراکتور دیدار کنند. شاگردان ساپینتو هم مثل سپاهان از پنج بازی پایانی خود در دور رفت تنها 8 امتیاز کسب کرده ولی با حفظ فرم هفته‌های اخیرش شانس پیروزی مقابل هر رقیبی را خواهد داشت. مهم‌ترین نگرانی هواداران استقلال در مقطع پایانی این فصل شرایط مدیریتی باشگاه و تاثیر آن روی عملکرد تیم خواهد بود.

پرسپولیس

پرسپولیس پس از یک افت مقطعی دوباره به ریل پیروزی برگشته‌ و در دو بازی اخیر خود مقابل مس رفسنجان و ملوان موفق به کسب برد شده است. شاگردان یحیی گل‌محمدی در نیم فصل دوم چند امتیاز حساس را از دست دادند که شاید در پایان فصل حسرت آن را بخورند. با این حال پرسپولیس برخلاف استقلال کاملا شرایط آرامی دارد و به بهترین شکل آماده مقطع پایانی فصل شده است.

مس کرمان، استقلال، پیکان، گل‌گهر و نساجی رقبای تیم یحیی در هفته‌های پایانی فصل هستند. آن‌ها در نیم فصل اول 11 امتیاز از تقابل با این پنج تیم گرفتند و در صورت تکرار این عملکرد شاید بتوانند به مقام قهرمانی برسند ولی با توجه به شرایط جدول قرمزها باید در هر بازی برای برد به میدان بروند. پرسپولیس در این هفته‌ها نسبت به سپاهان قرعه سخت‌تری دارد ولی شرایطش کمی از استقلال بهتر است. از طرفی حضور بازیکنانی با تجربه قهرمانی لیگ برتر در ترکیب پرسپولیس می‌تواند به برگ برنده این تیم در حساس‌ترین روزهای لیگ بیست و دوم تبدیل شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها