کد خبر: ۲۲۱۰۲
۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
هکرهای روسی به منظور جمع‌آوری اطلاعات از دوربین‌های مداربسته کافه‌های اوکراینی استفاده می‌کنند.
به گزارش جدید پرس:

یک مقام اطلاعاتی آمریکا روز سه‌شنبه ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) گفت هکرهای روسی به منظور جمع‌آوری اطلاعات از دوربین‌های مداربسته کافه‌های اوکراینی استفاده می‌کنند.

به گفته راب جویس، مدیر بخش امنیت سایبری آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA)، این هکرها که از سوی دولت روسیه حمایت می‌شوند تلاش می‌کنند به این وسیله اطلاعاتی در مورد کاروان‌های کمک عبوری پیدا کنند.

 

این مقام ارشد امنیتی ایالات متحده با «خلاق» خواندن هکرهای روسی گفت: «ما شاهد وصل شدن هکرهای روسی به دوربین کافه‌ها هستیم تا کاروان‌های کمک و قطارهای عبوری را مشاهده کنند. آن‌ها به جای استفاده از دوربین‌های یک مکان عمومی که در اینترنت در دسترس است به دوربین امنیتی کافی‌شاپ‌ها نگاه می‌کنند و جاده‌ای را که باید ببینند، می‌بینند.»

آقای جویس که در مرکز مطالعات بین‌المللی و استراتژیک در واشنگتن صحبت می‌کرد، اضافه کرد: «هکرهای روسی همچنین عملیات خود را بر صنایع دفاعی و شرکت‌های لجستیکی ایالات متحده متمرکز کرده‌اند تا درباره ارسال سلاح به اوکراین اطلاعات بیشتری کسب کنند.»

وی با بیان اینکه این حملات اغلب صرفاً برای ایجاد اختلال در عملیات انجام می‌شود، گفت: «حملات علیه منافع اوکراین به صورت پیوسته ادامه دارند و زیرساخت‌های مالی، دولتی، خصوصی و یا تجاری را هدف می‌گیرند.»

به گزارش یورونیوز، هکرهای منتسب به روسیه از زمان شروع تهاجم مسکو به اوکراین در فوریه گذشته به دفعات به سیستم‌های اطلاعاتی اوکراین حمله کرده‌اند.

حمله به سامانه‌‌های سایبری اوکراین به نظر می‌رسد بخشی از کارزار بزرگتر روسیه علیه منافع کشورهای غربی باشد. در ماه مارس شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان گزارشی به دست آورد که در آن ادعا شده بود در جریان یک کارزار جاسوسی آشکار، سازمان‌های نظامی، انرژی و حمل‌ونقل اروپایی توسط هکرهای روسی هدف حمله قرار گرفته بودند.

این کارزار علیرغم گستردگی آن و هشدار پیشین مقام‌های غربی نسبت به قصد روسیه برای حمله به زیرساخت‌های سایبری کشورهای غربی حامی اوکراین، برای ماه‌ها جریان داشته است بی‌آنکه شناسایی و خنثی شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها