کد خبر: ۲۲۰۹۳
۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
فرمانده پلیس راه کندوان با اشاره به آغاز بارندگی از چهارشنبه شب در این محور کوهستانی از احتمال ریزش و سقوط سنگ از ارتفاعات به ویژه در نقاط حادثه خیز هشدار داد.
به گزارش جدید پرس:

سرگردمحمد احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو افزود: آخرین وضعیت هواشناسی حاکی از تغییرات جوی ناپایدار و بارش باران در این محور بوده که باتوجه به نفوذ پذیری آب در کوه های البرز سقوط سنگ از ارتفاعات کندوان محتمل است.

وی به کاربران جاده ای و مسافران توصیه کرد از سفرهای غیرضروری به ویژه عبور از این محور کوهستانی پرهیز شود تا شاهدحوادث ناگوار در محور نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: از آغاز طرح نوروزی تاکنون بیش از ۸۰ مورد ریزش و سقوط سنگ در محور کندوان گزارش شده است.

فرمانده پلیس راه کندوان ترافیک خودرویی در این محور را نیمه سنگین اعلام کرد و گفت: کاربران جاده‌ای و مسافران از توقف در حاشیه این جاده و رودخانه های منطقه پرهیز کنند.

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بارش باران در جاده چالوس - کرج و رگبار شدید باران، رعد و برق، تگرگ، صاعقه و وزش باد شدید برای راه‌های ۱۰ استان کشور پیش بینی کرد.

هشدار سقوط سنگ از ارتفاعات کندوان/ رانندان در حاشیه جاده توقف نکنند


فرمانده پلیس راه کندوان ضمن تاکید بر پرهیز از سفرهای غیر ضروری مسافران یادآور شد: با توجه به هشدارهای هواشناسی، این محور کوهستانی همچنان و هر لحظه آبستن حوادث بوده و کاربران جاده ای سقوط سنگ در این محور را جدی بگیرند.

سرگرد احمدی اظهارداشت: مسافران همچنین قبل از آغاز سفر از سامانه های هواشناسی و ۱۱۰ و ۱۴۱ پلیس نیز از وضعیت راه های مناطق کشور از جمله محور کوهستانی کندوان مطلع شوند تا با مشکل برخورد نکنند.

روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ هزار خودرو در محور کندوان تردد دارند. محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که نیمی از این مسیر در محدوده چالوس که به کندوان شهرت دارد قرار دارد.

برابر اعلام پلیس راه مازندران تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روزچهارشنبه و ۲۲ و ۲۳ فروردین ماه جاری از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و در صورت اعلام مامورین پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ همانروز از میدان امیرکبیر کرج و آزاد راه تهران - شمال به سمت مرزن آباد بصورت یکطرفه خواهد بود.

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز های پنجشنبه و جمعه ۲۴ و ۲۵ فروردین ماه جاری از کرج و ابتدای آزادراه تهران - شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام مامورین پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ همانروز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران بصورت یکطرفه خواهد بود. همچنین به استثنای حامللان موادسوختی و یا فاسدشدنی تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج – چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها