کد خبر: ۲۱۹۸۷
۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
۳ تیم مدعی قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ۵ مسابقه حساس و سرنوشت ساز پیش رو دارند. در حالی که برخی تصور می کنند سپاهان مدعی اصلی قهرمانی است اما یک بررسی آماری خلاف این ادعا را ثابت می کند.
به گزارش جدید پرس:

در حال حاضر سپاهان و استقلال با ۵۲ امتیاز به ترتیب در رده های اول و دوم جدول هستند و پرسپولیس ۵۱ امتیازی سوم است. در چنین شرایطی و با توجه به تفاضل گل بهتر، زردپوشان اصفهانی شانس اول قهرمانی هستند و اگر هر ۵ بازی خود را ببرند دیگر استقلال و پرسپولیس دست شان به جام نمی رسد. با این حال نتایج ۵ بازی باقیمانده لیگ را با مسابقات دور رفت مقایسه کرده ایم که به نتیجه ای شگفت انگیز رسیدیم، اگر نتایج بازی های دور رفت در این ۵ بازی دور برگشت رقم بخورد پرسپولیس قهرمان لیگ برتر خواهد شد!

نتایج ۵ دیدار دور رفت به شرح زیر است:

سپاهان اصفهان

مس رفسنجان صفر- سپاهان صفر/ ملوان انزلی صفر - سپاهان صفر/ سپاهان اصفهان ۴- نفت مسجدسلیمان صفر/ پیکان تهران یک - سپاهان اصفهان صفر/ سپاهان ۲- مس کرمان صفر

اگر زردپوشان اصفهانی همین نتایج را در دور برگشت بگیرند ۸ امتیاز به اندوخته خود اضافه خواهند کرد و ۶۰ امتیازی خواهند شد.

استقلال

هوادار صفر - استقلال یک/ استقلال ۲-پرسپولیس ۲/ استقلال یک - صنعت نفت آبادان صفر/ استقلال صفر- مس رفسنجان صفر/ تراکتور تبریز۲- استقلال صفر

آبی پوشان پایتخت هم در صورت تکرار نتایج دور رفت ۸ امتیاز دیگر می گیرند و ۶۰ امتیازی خواهند شد.

پرسپولیس

پرسپولیس یک - مس کرمان صفر/ استقلال ۲- پرسپولیس ۲/پرسپولیس صفر- پیکان تهران صفر/ گل گهرسیرجان صفر- پرسپولیس ۲/ پرسپولیس ۵- نساجی مازندران یک

قرمزپوشان پایتخت در ۵ هفته پایانی دور رفت یازده امتیاز گرفتند که با ۵۱ امتیاز اندوخته خود ۶۲ امتیازی می شوند و به مقام قهرمانی می رسند.

این یک مقایسه آماری ساده است اما در فوتبال شرایط هر بازی متفاوت است. سپاهان در دور رفت به تیمی مثل پیکان تهران باخت که اکنون با یازده گل زده ضعیف ترین خط حمله لیگ را داردو با ۲۶ امتیاز یازدهم جدول است.

استقلال هم در دور رفت به تیم تراکتور تبریز سه امتیاز را داد که اکنون نسبت به دور رفت شرایط بهتری دارد. پرسپولیس در هیچکدام از این ۵ مسابقه بازنده نشد ولی مقابل پیکان متوقف شد و در دربی هم یک امتیاز از استقلال گرفت.بنابراین اگرچه خیلی ها تصور می کنند که تساوی در دربی ممکن است باعث قطعی شدن قهرمانی سپاهان شود اما بررسی نتایج دور رفت خلاف این مساله را ثابت می کند!

در هر حال لیگ برتر به اوج هیجان و جذابیت رسیده و ۵ هفته شگفت انگیز پیش روی فوتبالدوستان ایرانی است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها