کد خبر: ۲۱۶۸۶
۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
حسین کلهر یکی از دلایل خداحافظی خود از تیم ملی اسنوبرد را تصمیم فدراسیون اسکی برای کنار گذاشتن باتجربه‌ها دانست و گفت: تصمیم گرفتند به هر نحوی شده با حاشیه، دعوا و اختلاف بزررگسالان را کنار بگذارند.
به گزارش جدید پرس:

حسین کلهر (فرزند یونس) ملی‌پوش اسکی اسنوبرد ایران در سن ۳۷ سالگی و با انتقاد از شرایط این رشته از تیم ملی خداحافظی کرد. این ورزشکار که ۲۰ سال سابقه حضور در تیم ملی را دارد، معتقد است مسئولان اسکی با بی‌توجهی به اسنوبرد در حال نابودی این رشته هستند.

کلهر در مورد خداحافظی از تیم ملی به ایسنا گفت: اگر این مدت در هر ارگان دیگری به جز ورزش بودم حق و حقوق و بیمه داشتم و بازنشسته می‌شدم اما هیچکدام از این مزایا را ندارم و تصمیم به خداحافظی گرفتم. از همان سال‌های اول ورود به تیم ملی شاید بیشتر از ۲۰۰، ۳۰۰ بار با روسای مختلف فدراسیون جلسه گذاشتیم و همیشه وعده وعید شنیدیم اما هیچ اتفاق درستی برای اسنوبرد نیفتاد.

او در این مورد افزود: در رفت و آمدها، اعزام‌ها و مسابقات از جیب هزینه کردم. سال ۹۶ با هزینه شخصی به مسابقات بین‌المللی ترکیه رفتم و یک نقره و یک برنز گرفتم. دو سال بعد باز هم با هزینه شخصی به گرجستان رفتم. فدراسیون در این سال‌ها نگاه ضعیفی به اسنوبرد داشت و این رشته هیچوقت پیشرفت نکرد. سال ها تلاش کردم و فقط وعده وعید شنیدم تا اینکه تصمیم گرفتم سبک زندگی‌ام را تغییر بدهم؛ هرچند دیر شده است.

کلهر با بیان اینکه قهرمانی جهان هر دو سال یکبار برگزار می‌شود، به عدم شرکت ایران در این رقابت‌ها اشاره کرد و گفت: در ۲۰ سالی که ملی‌پوش بودم باید حداقل ۱۰ قهرمانی جهان شرکت می‌کردیم اما کمتر از  دو بار اعزام شدیم. مسابقات امسال هم به میزبانی گرجستان بود و با اینکه از فدراسیون خواستم مدارکم را بزنند تا با هزینه شخصی بروم اما کم لطفی کردند و نفرستادند.

او به نگاه متفاوتی که فدراسیون بین رشته‌های مختلف تحت پوشش خود دارد، ‌اشاره و بیان کرد: آلپاین را خیلی بالا بردند و اسنوبرد را پایین آوردند. در جلسه با فدراسیون اسکی هم گفتیم اشکال ندارد رشته اصلی شما آلپاین باشد اما از بودجه سالیانه خود ۲۰ درصد را به اسنوبرد اختصاص بدهید. همیشه می‌گویند باید از بیرون اسپانسر جذب کنیم. مگر وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در سال به فدراسیون اسکی کمک نمی‌کنند؟

ملی‌پوش اسنوبرد ایران در مورد کنار گذاشتن ورزشکاران باتجربه از تیم ملی گفت: برخی افراد که فنی نظر نمی‌دهند، تصمیم گرفتند بزرگسالان را کنار بگذارند و از جوانان استفاده کنند. در صورتی که جوانان در کنار بزرگسالان رشد می‌کنند و بزرگ می‌شوند اما استعدادیابی ناموفق داشتند و تصمیم گرفتند به هر نحوی شده با حاشیه، دعوا و اختلاف بزرگسالان را کنار بگذارند. این باعث شد انگیزه بزرگسالان کم شود. حمایت که  نمی‌شدیم، ارزش و اعتبارمان را هم کم کردند.

او به برخی از عناوین و مدال‌های خود در مسابقات بین‌المللی مختلف اشاره و بیان کرد: تجربه حضور در قهرمانی جهان، بازی‌های آسیایی، ‌جام جهانی و مسابقات بین‌المللی را دارم. در ترکیه نقره و برنز گرفتم. در کاپ آسیا ۲۰۱۰  به میزبانی شمشک طلا به دست آوردم. در کاپ اروپا سال ۲۰۰۸ که به میزبانی ایتالیا برگزار شد بین ۱۱۰ شرکت کننده چهاردهم شدم. آن موقع به من پیشنهاد دادند در ایتالیا بمانم و برنگردم اما از آنجایی که مردم و کشورم را دوست داشتم، در ایران ماندم.

کلهر از خانواده، مربیان و هم‌تیمی‌های خود تشکر کرد و ادامه داد: از پدرم هم که به رحمت خدا رفته، تشکر می‌کنم. از مسئولان اسکی هم خواهش می‌کنم کاری نکنند که ورزش اسکی به خصوص اسنوبرد به نابودی برسد چون با این سرعتی که جلو می‌روند تا چند سال دیگر رشته اسنوبرد باقی نمی‌ماند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها