کد خبر: ۲۱۵۶۴
۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۰
تیم فوتبال پورتو با گلزنی مهدی طارمی مهاجم ایرانی خود در دیدار حساس و حیثیتی مقابل بنفیکا به پیروزی رسید تا امیدهایش برای قهرمانی در لیگ پرتغال زنده بماند.
به گزارش جدید پرس:

حساس‌ترین دیدار هفته بیست و هفتم لیگ فوتبال پرتغال امروز جمعه بین دو تیم بنفیکا و پورتو برگزار شد و در نهایت پورتو با حضور و گلزنی مهدی طارمی مهاجم ایرانی خود با نتیجه ۲ بر ۱ به پیروزی رسید.

این بازی از ساعت ۲۰ در ورزشگاه لوز و با حضور نزدیک به ۶۰ هزار هوادار بنفیکا آغاز شد. تیم میزبان ابتدا در دقیقه ۱۰ با گل به خودی «دیگو کاستا» دروازه بان پورتو پیش افتاد.
پورتو که آخرین امیدهایش را برای قهرمانی در لیگ پرتغال بر باد رفته می‌دید در دقیقه ۴۵ و قبل از پایان سوت نیمه نخست توسط «متئوس اوریبه» به گل تساوی رسید تا بازنده به رختکن نرود. آبی و سفیدهای پورتو البته در دقیقه سوم وقت‌های تلف شده هم توسط «گالنو» به گل رسیدند که این گل توسط VAR مردود اعلام شد.

در نیمه دوم پورتو با وجود بازی در زمین حریف عملکرد بهتری داشت و این بار در دقیقه ۵۴ توسط مهدی طارمی به گل دوم رسید. گل طارمی حاصل یک ضربه از پشت محوطه جریمه بود. این ضربه هرچند شدت زیادی نداشت اما با زاویه‌ای مناسب و دور از دست دروازه بان بنفیکا به تور دروازه رسید.
طارمی که با این گل در جدول گلزنان پرتغال ۱۴ گُله شد، جشن خود را مقابل چشم هواداران بنفیکا برپا کرد که باعث شد از روی سکوهای استادیوم لوز اشیایی به سمت مهاجم ایرانی و هم تیمی‌هایش پرتاب بشود.

طارمی که کُری زیادی با هواداران اسپورتینگ و بنفیکا دو رقیب سنتی پورتو دارد، همچنین با نشان دادن جام قهرمانی روی پیراهن پورتو، برای تماشاگران بنفیکا خط و نشان کشید.
طارمی پس از این گل، یک فرصت خوب دیگر برای باز کردن دروازه بنفیکا داشت اما ترجیح داد توپ را به هم تیمی‌هایش پاس بدهد که این پاس دقت لازم را نداشت و موقعیت گلزنی از دست رفت.

طارمی که پس از سه مسابقه موفق به گلزنی برای پورتو شد، در دقیقه ۸۸ تعویض شد و جایش را به «کاردوسو» داد.

پورتو با این برد مهم، ۶۴ امتیازی شد تا بعد از بنفیکا (۷۱ امتیاز) در رده دوم جدول بماند و امیدهایش را برای گرفتن قهرمانی از تیم صدرنشین زنده نگه دارد.

5834919

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها