کد خبر: ۲۱۵۵۷
۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
متخصص گوش و حلق و بینی گفت: آپنه یا قطع تنفس به علت تغییرات ساختار بینی، حلق و حنجره و یا پرخوری شبانه، چاقی اتفاق می‌افتد که در بعضی از موارد به حدی است که صدای تنفس به صورت خورپف اتفاق می افتد.
به گزارش جدید پرس:

منوچهر فاضلی، متخصص گوش و حلق و بینی در توضیح ابتلا به «آپنه» یا قطع تنفس، اظهار کرد: اکسیژن و اکسیژن‌رسانی برای آپنه یا قطع تنفس جزء ضروریت‌های زندگی است.

وی ادامه داد: بی‌آبی و بی‌غذایی می‌توان تا چند روز تحمل کرد ولی تنفس به لحظه و دقیقه برمی‌گردد؛ قطع تنفس به‌خصوص در هنگام خواب معضلی است که برخی افراد با آن مواجه هستند.

این متخصص گوش و حلق و بینی در توضیح علائم آپنه، افزود: آپنه با گرفتگی، قطع تنفس و پرخوری شبانه اتفاق می‌افتد که در برخی از موارد به ساختار بینی، حلق، حنجره و گردن و و در بعضی دیگر از موارد به چاقی و علل عصبی برمی‌گردد که در بعضی از موارد به حدی است که صدای تنفس به صورت خورپف اتفاق می‌افتد.

وی گفت: در مواردی که به ساختار بینی برمی‌گردد باید حتما بررسی شود تا اقدامات تشخیصی انجام شود تا از تأثیرات که روی میزان افت اکسیژن، قلب، مغز، ضربان قلب و سیستم فشار خون می‌گذارد، پیشگیری شود. تشخیص آن بسیار ساده است حتما افراد با خورپف و افت تنفس به پزشک مراجعه کنند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها