کد خبر: ۲۱۵۳۶
۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰
کارشناس هواشناسی گفت: هشدار سطح نارنجی افزایش سرعت وزش باد و مواج شدن دریای خزر طی دو روز آینده صادر شده است.
به گزارش جدید پرس:

فریبا گودرزی گفت: هشدار سطح نارنجی برای  مواج شدن سواحل و افزایش ارتفاع امواج در سواحل بین ۱/۵ تا ۲ متر و در فراسواحل بیش از ۲/۵ متر عصر شنبه تا ظهر یک‌شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر صادر شده است.

به گفته این کارشناس هواشناسی، هشدار سازمان هواشناسی حاکی از افزایش سرعت وزش باد و توسعه سامانه از غرب به شرق طی عصر شنبه تا ظهر یکشنبه، به ویژه افزایش سرعت وزش باد در سواحل استان مازندران بیش از ۴۰ نات طی شب شنبه تا بامداد یکشنبه و افزایش ارتفاع امواج قابل ملاحظه تا ۱/۷ متر و بیشترین ارتفاع امواج ۲/۷ متر، در بقیه مناطق دریای خزر، افزایش ارتفاع امواج تا ۱/۵ متر است.

او می گوید: مناطق درگیری این سامانه استان‌های گیلان، مازندران و گلستان در دریای خزر اعلام شده است.

 گودرزی گفت: احتمال غرق شدن شناور‌های کوچک و متوسط صیادی و گردشگری، غرق شدن شناور‌های نیمه سنگین و اختلال در تردد شناور‌های سنگین و فوق سنگین، اختلال در ورود و خروج شناور‌ها به حوضچه بنادر و آسیب دیدن شناور‌های سنگین وجود دارد.

 او گفت اجتناب از عملیات تفریحی، به ویژه غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناور‌های سبک، نیمه سنگین و قایق‌های صیادی، مسافربری و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع‌آوری تور‌های صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در سواحل و دور از سواحل توصیه شده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها