کد خبر: ۲۱۴۲۱
۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
این روزها گمانه‌زنی‌های زیادی در خصوص مقصد بعدی لیونل مسی وجود دارد.
به گزارش جدید پرس:

دوران حضور لیونل مسی در باشگاه پاری‌سن‌ژرمن به روزهای پایانی خود نزدیک شده و فوق‌ستاره آرژانتینی به احتمال فراوان در پایان فصل از جمع پاریسی‌ها جدا خواهد شد. مسی روز یکشنبه پس از شکست 1-0 تیمش مقابل لیون در پارک دو پرنس توسط بخشی از هواداران پاریس هو شد و این هفتمین شکست تیم پر ستاره در سال 2023 بود.

فوق‌ستاره 35 ساله در آگوست 2021 با قراردادی دو ساله به پاری سن ژرمن ملحق شد و با توجه به اینکه قراردادش در پایان ژوئن به پایان می رسد باید تصمیم بزرگی بگیرد.. AFP و L'Equipe هر دو گزارش می‌دهند که مسی تابستان امسال پاریس را ترک خواهد کرد و از کیلیان امباپه و نیمار جدا خواهد شد.

مسی در سال‌های پایانی دوران حرفه‌ای خود قرار دارد اما قهرمانی با آرژانتین در جام جهانی نشان داد او هنوز توانایی‌های زیادی دارند. با وجود حواشی اخیر در PSG، مسی امسال 18 گل و 17 پاس گل در 33 بازی در تمام رقابت‌ها به ثبت رسانده که آماری چشمگیر محسوب می‌شود و نشان می‌دهد او در پایان فصل مشتریان زیادی خواهد داشت. نشریه میرر در گزارشی به 5 مقصد احتمالی مسی در صورت جدایی از پاری‌سن‌ژرمن پرداخته است.

 

بارسلونا

محتمل‌ترین گزینه برای آینده لیونل مسی بازگشت به بارسلونا است. جایی که او می‌تواند آمار درخشان 778 بازی، 672 گل و 35 جام خود را اتقاء ببخشد.

بارسا تمایل خود برای جذب مجدد بهترین بازیکن تاریخ خود را پنهان نکرده است. ژاوی هرناندز، سرمربی و هم تیمی سابق مسی آشکارا در مورد این احتمال صحبت کرده است. هم‌چنین خوان لاپورتا، رئیس باشگاه با خورخه، پدر مسی در این مورد صحبت کرده و رافا یوسته، معاون رئیس جمهور تایید کرده است که باشگاه ایده بازگشت مسی را بررسی کرده است. بارسا مشکلات مالی زیادی دارد اما آنها همه تلاش خود را می‌کنند تا به نتیجه برسند.

همچنین لازم به یادآوری است که مسی در آگوست 2021 نیز نمی‌خواست بارسلونا را به مقصد پاریس ترک کند. او در سخنرانی خداحافظی‌اش با گریه گفت: «ما متقاعد شده بودیم که اینجا، در خانه ادامه می‌دهیم.من تمام تلاشم را برای ماندن انجام دادم، زیرا می‌خواستم بمانم.»

 

اینتر میامی

نقل مکان به فلوریدا دیگر مقصدی است که اغلب برای مسی ذکر شده است. اینتر میامی با مالکیت دیوید بکهام و هدایت فیل نویل تلاش کرده زیادی برای جذب لیونل مسی انجام داده است. در ماه فوریه، روزنامه تایمز گزارش داد که میامی «مطمئن است» بامسی قراردادی را امضا و او را به پردرآمدترین بازیکن تاریخ MLS تبدیل کند.

مسی تعطیلات خود را در میامی گذرانده و مشخص است که علاقه دارد برای پایان دوران بازی خود به آنجا برود. اما آیا اینتر میامی قدرت کششی کافی برای متقاعد کردن او را خواهد داشت؟

 

الهلال

انتقال کریستیانو رونالدو به النصر در ابتدای سال به باز کردن یک بازار بالقوه جدید برای مسی کمک کرد: عربستان سعودی.

این کشور خاورمیانه پول زیادی برای هزینه کردن به فوتبال دارد و دیدار مجدد رونالدو و مسی می‌تواند به عربستانی‌ها برای میزبانی جام جهانی 2030 و توجه دنیا به لیگ این کشور کمک زیادی کند.

موندو دپورتیوو گزارش داده است که رقیب النصر یعنی الهلال، مایل است سالانه 245 میلیون پوند به مسی بپردازد. رقمی که از دستمزد سالانه 177 میلیون پوندی رونالدو نیز بالاتر است. همچنین به تازگی فابریتزیو رومانو، خبرنگار مشهور ایتالیایی مدعی شده که الهلال حاضر است سالیانه 400 میلیون یورو به مسی پرداخت کند.

 

نیوولز اولدبویز

این تیم آرژانتینی پیش از بارسلونا برای جذب مسی وارد عمل شده است. او در روزاریو به دنیا آمد و از آکادمی باشگاه زادگاهش وارد فوتبال شد. سپس از اقیانوس اطلس عبور کرد تا نام خود را در تاریخ بارسا به ثبت برساند.

این ایده که ممکن است مسی برای پایان دادن به حرفه‌ای به جایی که از آن شروع کرده بود بازگردد، بارها حتی توسط خود او مطرح شده است.

مسی پنج سال پیش به TyC Sports گفت: «همیشه میل بازی برای نیوولز را دارم. این همان چیزی است که در کودکی آرزویش را داشتم. وقتی به باشگاه رفتم تصور می کردم در لیگ برتر آرژانتین بازی کنم اما نمی دانم چند سال دیگر چه اتفاقی قرار است بیفتد. نمی توانم بگویم که برمی گردم زیرا نمی دانم کجا قرار است باشم.»

 

نیوکاسل

باشگاه های زیادی وجود ندارند که حتی به احتمال خرید مسی فکر کنند. نیوکاسل، به لطف بودجه صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی، یکی از معدود تیم‌هایی است که این شانس را دارند.

با توجه به روش نسبتا محتاطانه‌ای که نیوکاسلی‌ها با وجود ثروت فراوان در پیش گرفته‌اند، انتقال مسی به سنت‌جیمز پارک شاید کمی دور از ذهن باشد. با این حال اگر تیم ادی هاو سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند، احتمال حضور مسی در نیوکاسل بیشتر می‌شود. مسی هرگز در لیگ برتر انگلیس بازی نکرده و این شانس ممکن است مورد توجه قرار گیرد. کار کردن دوباره با پپ گواردیولا در منچسترسیتی می تواند از نظر فوتبالی وسوسه‌کننده‌تر باشد اما نیوکاسل می‌تواند به روش دیگری مسی را وسوسه کند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها