کد خبر: ۲۱۲۸۰
۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از یافتن دختر ۱۶ ساله‌ای که خانه را ترک کرده بود، خبر داد.
به گزارش جدید پرس:

به نقل از پلیس، سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری در این پرونده از زبان مادر این دختر توضیح داد: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ پرونده فقدان دختری ۱۶ ساله به صورت پرونده نیابت از شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار به دادسرای امور جنایی تهران ارجاع و با دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی، پرونده برای کشف در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی ادامه داد: مادر دختر ۱۶ ساله، پس از حضور در اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت که همسرش به عنوان کارگر تأسیسات کار می‌کرد تا اینکه حدود ۶ ماه پیش به دلیل برق گرفتگی در محل کار فوت کرد و با ۲ فرزند (پسر ۱۰ ساله و دختر ۱۶ ساله) وی را تنها گذاشت.

نثاری اظهارداشت: مادر این دختر ادامه داد که به خاطر علاقه شدیدی که میان وی و همسرش وجود داشت، دچار افسردگی شدید شد و همین موضوع باعث شد تا با دخترش دچار اختلاف شود و در این مدت به بهانه‌های مختلف با هم درگیری داشته باشند تا اینکه در ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ با دخترش مشاجره لفظی پیدا می‌کند و همین موضوع بهانه‌ای برای بیرون رفتن دخترش از خانه می‌شود و پس از آن دیگر از او هیچ اطلاعی ندارند.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ اضافه کرد: با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره یازدهم اطلاع پیدا کردند که آخرین بار این دختر در زمان سوار شدن به یک اتوبوس بین شهری دیده شده است که با شناسایی اتوبوس و انجام تحقیقات از راننده، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این فرد در میانه راه و در شهر قزوین از اتوبوس پیاده شده است.

وی ادامه داد: کارآگاهان اداره یازدهم با انجام تحقیقات از دوستان و همکلاسی‌های مدرسه تیزهوشانی که این دختر در آن مشغول به تحصیل است، اطلاع پیدا کردند که یکی از دوستان نزدیک وی سال گذشته به همراه خانواده به شهر قزوین نقل مکان کرده و احتمالا این دختر به منزل آن‌ها رفته است.

نثاری افزود: کارآگاهان با شناسایی دوست این فرد با نیابت قضایی به شهرستان قزوین رفتهند و در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که این دختر ۱۶ ساله به مدت یک هفته در منزل دوست خود سکونت داشته، اما زمانی که آن‌ها تصمیم می‌گیرند تا با میانجیگری زمینه بازگشت وی نزد مادرش را ایجاد کنند، بدون اطلاع از خانه آن‌ها خارج شده است.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهارداشت: کارآگاهان در تحقیقات از دوست این فرد اطلاع پیدا کردند که او قصد داشته تا برای پیدا کردن کار به تهران برود؛ بنابراین تحقیقات برای شناسایی محل اقامت این دختر جوان در شهر تهران در دستور کار قرار گرفت و کارآگاهان مطلع شدند که او مدتی را در یک خوابگاه شبانه روزی ویژه بانوان سپری کرده است.

وی ادامه داد: تحقیقات برای پیدا کردن دختر ۱۶ ساله کماکان در دستور کار کارآگاهان اداره یازدهم قرار داشت تا در نهایت مشخص شد این دختر به عنوان پرستار یک خانم حدود ۸۰ ساله در منطقه امیرآباد مشغول به کار شده است که بلافاصله تیمی از کارگاهان به محل سکونت این خانم مراجعه و سرانجام موفق به پیدا کردن دختر ۱۶ ساله شدند.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه به خودداری دختر جوان از بازگشت نزد مادرش و برابر هماهنگی با مقام قضایی، حضانت قانونی این دختر جوان در اختیار خانواده پدری قرار داده شد و مادر وی نیز به مراکز مشاوره معرفی شد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها