کد خبر: ۲۱۲۶۹
۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
اگر زمین ناگهان متوقف شود، ضربه‌ای با سرعت ۱۷۷۰ کیلومتر در ساعت به تمام چیزهایی که روی سطح سیاره قرار دارند وارد می‌شود. این ضربه سطح زمین را کاملا جارو می‌کند.
به گزارش جدید پرس:

اگر زمین ناگهان متوقف شود، ضربه‌ای با سرعت ۱۷۷۰ کیلومتر در ساعت به تمام چیزهایی که روی سطح سیاره قرار دارند وارد می‌شود.

سیاره زمین از زمانی که شکل گرفته مدام در حال حرکت بوده است، و هیچ نیروی طبیعی در جهان وجود ندارد که بتواند آن را به یکباره متوقف کند، اما بیایید فرض کنیم که زمین ناگهان متوقف شود و ببینیم بعد از آن چه اتفاقی می‌افتد.

زمین هر ۲۳ ساعت، ۵۶ دقیقه و ۴.۰۹۰۵۳ ثانیه یک دور کامل گرد محور خویش می‌چرخد، که به معنای این است که استوا ۱۷۷۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند و حرکت قطب‌های زمین تقریبا نزدیک به صفر است.

اگر زمین ناگهان متوقف شود، ضربه‌ای با سرعت ۱۷۷۰ کیلومتر در ساعت به تمام چیزهایی که روی سطح سیاره قرار دارند وارد می‌شود. این ضربه سطح زمین را کاملا جارو می‌کند.

تمام چیزهایی که از سطح جدا می‌شود، به جو فوقانی و فضای بیرونی پرتاب می‌شوند. برخی از چیزهای جداشده از زمین از اتمسفر خارج شده و به سرعت به سفر خود به فضای لایتناهی ادامه می‌دهند. قسمتی دیگر جذب ماه می‌شوند و سطح آن را بمباران می‌کنند.

توقف ناگهانی زمین و ضربه ناشی از آن همچنین بیشتر آب موجود روی سطح سیاره را تبخیر می‌کند. در حالی که قسمتی از این آب ممکن است به اشکال مختلف به زمین بازگردد، بیشتر آب تبخیرشده برای همیشه از بین می‌رود.

اما توقف ناگهانی زمین به معنای نابودی کامل همه چیز نیست. گرانش زمین چیزهایی که از سطح کنده شده و از جو خارج نشده را پس از مدتی به سوی سطح می‌کشاند. این چیزها که می‌توانند مایع یا جامد یا حتی گاز باشند، در هنگام نزول و برخورد به سطح زمین انرژی گرمایشی ایجاد می‌کنند.

بمباران مداوم سطح زمین با این خرده و ریزها، پوسته سیاره را به یک اقیانوس مذاب تبدیل می‌کند، که باعث می‌شود چیزهایی که از سطح زمین کنده شده بودند، در نهایت طی فرایندی دوباره جذب سیاره شوند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها