کد خبر: ۲۰۵۸۷
۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
ستارهای پرتغالی و آرژانتینی این بار برای ثبت نام خود در تاریخ بهترین گلزن جهان رقابت می‌کنند.
به گزارش جدید پرس:

 در حالی که کریستیانو رونالدو و لیونل مسی به سال‌های پایانی فوتبال خود نزدیک می‌شوند، یک رقابت دو نفره را برای ثبت نام خود به عنوان برترین گلزن تاریخ فوتبال کلید زده‌اند.

ستاره پرتغالی در بازی اخیر خود با لباس سله‌سائو دو گل به ثمر رساند و تعداد گل‌های خود را به ۸۳۰ رساند. ستاره آرژانتینی نیز یک گل به پاناما زد و گل‌هایش به عدد ۸۰۰ رسید.

به همین مناسبت، رسانه‌ها به ۱۰ گلزن برتر تاریخ با لباس تیم‌های ملی و باشگاهی خود اشاره کرده‌اند که تنها ۲ نفر از آن‌ها یعنی مسی و رونالدو می‌توانند رکورد خود را بهبود ببخشند.

۱۰- جو بمبریک: بازیکن اهل ایرلند شمالی که در بین سال‌های ۱۹۳۶ تا ۱۹۴۳ فوتبال بازی می‌کرد، ۶۱۶ گل را به نام خود ثبت کرده است. او یک رکورد دست نیافتنی دارد که در یک فصل در لیگ ایرلند ۹۴ گل به ثمر رسانده است. «روبرت لواندوفسکی» با زدن ۲۵ گل دیگر می‌تواند جای بمبریک را بگیرد.

۹- اوزبیو: اسطوره فوتبال پرتغال که به پلینگ سیاه مشهور است، در بین سال‌های ۱۹۵۷ تا ۱۹۷۸ رکورد ۶۱۹ گل که اکثر آن‌ها با لباس سله‌سائو فوتبال اروپا و همچنین بنفیکا بوده را از خود به جای گذاشته است.

۸- گرد مولر: اسطوره فوتبال آلمان ۶۳۴ گل به نام خود ثبت کرده که ۵۰۰ گل آن در طول ۱۵ سال حضورش در تیم بایرن مونیخ بوده است.

۷- جیمی جانستون: مهاجم اسکاتلندی بیشتر زمان بازیگری خود را در تیم سلتیک گذراند. او در بین سال‌های ۱۹۶۱ تا ۱۹۷۹ موفق شد ۶۴۷ بار گلزنی و ۳۲ جام با سلتیک کسب کند.

۶- جوزف بیکان: مهاجم چکی-اتریشی رکورد خارق‌العاده ۴۲۷ گل در ۲۲۱ بازی را برا تیم اسلاویا پراگ جمهوری چک از خود به جای گذاشته است. او در طول دوران بازیگری ۷۲۰ بار گلزنی کرده بود.

۵- فرانس پوشکاش: اسطوره فوتبال مجارستان و باشگاه رئال مادرید در طول دوران بازیگری خود ۷۲۹ گل به ثمر رسانده و سه بار فاتح جام باشگاه‌های اروپا شده است.

۴- روماریو: قهرمان جام جهانی ۱۹۹۴ به همراه تیم ملی برزیل و بهترین بازیکن جام، رکورد ۷۵۵ گل زده را به نام خود ثبت کرده است.

۳- پله: طبق آمارهای رسمی، قهرمان سه دوره جام جهانی با تیم ملی برزیل و بازیکن افسانه‌ای تیم سانتوس ۷۶۲ گل به نام خود ثبت کرده است.

۲- لیونل مسی: ستاره ۳۵ ساله آرژانتینی ۶۷۲ گل برای بارسلونا، ۲۹ گل برای پاری‌سن‌ژرمن و ۹۹ گل برای تیم ملی کشورش به ثمر رسانده است. مسی اکنون ۸۰۰ گله است.

۱- کریستیانو رونالدو: ستاره ۳۸ ساله پرتغالی، رکورددار گلزنی در میان تمام بازیکنان تاریخ است و در تیم‌ ملی کشورش، اسپورتینگ لیسبون، منچستریونایتد، رئال مادرید، یوونتوس و النصر ۸۳۰ گل به نام خود ثبت کرده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها