کد خبر: ۲۰۵۸۴
۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
سرمربی تیم ملی فوتبال روسیه اعتراف کرد که شناختی از تیم ایران با سرمربی جدیدش نداشته است.
به گزارش جدید پرس:

تیم ملی فوتبال روسیه هفته گذشته در دیداری تدارکاتی در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ایران رفت و پس از کسب نتیجه تساوی ۱ - ۱ تهران را ترک کرد. روس‌ها قرار است یک بازی تدارکاتی دیگر با عراق برگزار کنند و به کارشان در این پنجره از فیفادی پایان بدهند.

تساوی برابر ایران اما انتقادات زیادی از تیم روسیه در این کشور از سوی پیشکسوتان و رسانه‌ها به دنبال داشته است. سبک بازی روسیه و عملکرد ضعیف بعضی از بازیکنان، پیکان انتقادات را به سمت «والری کارپین» سرمربی تیم ملی این کشور گرفته است.

کارپین ظاهراً جایگاه مستحکمی روی نیمکت روسیه ندارد و حتی ممکن است در صورت باخت به عراق در بازی تدارکاتی هم از سمتش برکنار بشود. این موضوعی است که البته سرمربی روسیه آن را در نشست خبری پیش از بازی با عراق رد کرد.

کارپین در این نشست به نکته مهم دیگری هم اشاره کرد؛ اینکه باتوجه به انتخاب امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی، او شناختی از سبک بازی ایران نداشته و مجبور شده است بازی‌های باشگاهی قلعه نویی را آنالیز کند یعنی بازی‌های تیم گل گهر سیرجان در لیگ برتر که قلعه نویی تا پیش از حضور روی نیمکت ایران، هدایت این تیم را بر عهده داشت.

سرمربی روسیه گفت: ما شناخت و اطلاعاتی از ایران نداشتیم چون آنها به تازگی سرمربی خود را تعیین کردند. حتی در مورد ترکیب و ضربات ایستگاهی هم چیزی از ایران نمی‌دانستیم. فقط بازی‌های آن مربی (قلعه نویی) را در باشگاه‌ها تماشا کرده بودیم.

کارپین افزود: در مورد عراق، این موضوع ساده‌تر است. آنها پنج بازی زیر نظر سرمربی جدید انجام دادند و ما همه چیز را آنالیز کرده‌ایم. آنها از سیستم ۱-۳-۲-۴ یا ۱-۱-۳-۵ استفاده می‌کنند اما سیستم‌ها فوتبال بازی نمی‌کنند. وسواس روی این موارد باعث می‌شود که شما بازیکنان را فراموش کنید.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها