کد خبر: ۲۰۳۷۰
۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
در میلیاردها سالی که از عمر زمین می‌گذرد، میلیاردها گونه جانوری در آن به وجود آمده و بیش از ۹۹ درصد این گونه‌ها از میان رفته‌اند، حالا دانشمندان امیدوارند که برخی از این جانوران را به زمین برگردانند.
به گزارش جدید پرس:

کمپانی بیوتکنولوژی کولوسال بایوساینس قصد دارد، ماموت غول‌پیکر پشمالو را که هزاران سال از انقراضش می‌گذرد به زمین برگرداند.

جرج چرچ دانشمند برجسته حوزه ژنتیک در همکاری با بن لام کارآفرین نامی حوزه فناوری در پی انجام کاری هستند که غیرممکن به نظر می‌رسد.

آن‌ها در کمپانی کولوسال بایوساینس قصد دارند با فناوری نوین ویرایش ژن، فیل‌هایی خلق کنند که توانایی زندگی در سرما و ظاهری شبیه به ماموت‌های پشمالو داشته باشند.

چطور ماموت‌ها را به زندگی برگردانیم؟

آخرین ماموت‌های پشمالو حدود ۳ هزار و ۷۰۰ سال پیش از میان رفتند و نسل این موجود باشکوه برای همیشه منقرض شد. البته خویشاوندان نزدیک آن‌ها، فیل‌ها هنوز در جنگل‌های بارانی آسیا و دشت‌های آفریقا به حیات خود ادامه می‌دهند.

چرچ می‌گوید: «خویشاوندی نزدیک فیل‌های امروز و ماموت‌ها در نگاه اول کاملا مشخص است. حتی می‌توان گفت که فیل‌های آسیایی و آفریقایی تفاوت بیشتری با هم دارند تا با ماموت‌های منقرض شده.»

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها