کد خبر: ۲۰۲۶۲
۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ آمار سفرها نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۳۷ درصد افزایش داشت. به همین میزان افزایش آمار تصادفات جاده‌ای را نیز در کشور شاهد بودیم. پلیس راه کشور پیش‌بینی کرده که در تعطیلات نوروز امسال ترددها افزایش خواهد داشت. بنابراین مردم باید بیشتر مراقب باشند تا از تصادفات جاده‌ای دور بمانند.
به گزارش جدید پرس:

 به دلیل ترافیک سنگینی که نوروز هر سال در جاده‌های شمال کشور رخ می‌دهد و سفرها و ترددهای مردم را با مشکلات زیادی مواجه می‌کند، مسیر سفرها در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ از شمال کشور به سمت جنوب تغییر کرده بود و میزان سفرها نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۳۷ درصد افزایش داشت. به همین نسبت، آمار تصادفات جاده‌ای نیز بالا رفت و ۴ استان رکورددار قربانیان تصادف بودند. در کل تعطیلات نوروز سال گذشته ۹۱۰ نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند و مهم‌ترین دلیل وقوع این تصادف‌ها بی‌توجهی رانندگان به جلو بود.

متاسفانه امسال هم آمار بالاست و طبق اعلام رئیس پلیس راهور فراجا سردار سید کمال هادیانفر  از ۲۴ اسفند که طرح نوروزی پلیس راهنمایی و رانندگی و دیگر دستگاه‌های خدماتی در جاده‌ها آغاز شده، تا بامداد امروز ۲۹ هزار و ۲۰۴ فقره تصادف خسارتی در معابر و جاده‌های کشور به وقوع پیوسته است. همچنین ۴۵۸۳ مورد از تصادفات نیز از نوع حرجی بوده که متاسفانه در جریان آن ۶۱۰۲ نفر مصدوم شدند همچنین ۲۷۱ نفر در تصادفات رخ داده فوت کرده اند.

سردار هادیانفر گفته است: از رانندگان خواهش می‌کنیم سرعت مناسب را حفظ کنند. از کمربند ایمنی استفاده کنند. عمده مشکل ما بی توجهی به جلو و خستگی و خواب آلودگی و عدم کنترل وسیله نقلیه است. بیش از ۸۷ درصد سفرها مربوط به خودروهای شخصی و سبک برای خانواده‌ها است. عمده تصادفات برای سفرهای طولانی است لذا از رانندگان خواهش می‌کنیم در هر دو ساعت رانندگی استراحت کنند.

  اطلاعات اینفوگرافیک زیر مربوط به نوروز ۱۴۰۱ است.

اینفوگرافیک |  مسافرت می‌روید به این نکات توجه کنید | آمار تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها