کد خبر: ۲۰۱۰۳
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
این که ۸ هزار مخاطب در تمام طول مدت ۴ اجرای آرمین زارعی (آرمین 2afm)، بدون هیچ محرک بیرونی، یک‌نفس، خواننده و آهنگ‌هایش را تشویق می‌کنند، نشان از سطح بالای نیازمندی آن‌ها به این جنس از کار در فضای موسیقی دارد.
به گزارش جدید پرس:

آرمین زارعی با نام هنری آرمین 2afm نخستین اجرای رسمی خود را طی روزهای جمعه و شنبه، در ۴ سانس برای ۸ هزار مخاطب برگزار کرد.

این که ۸ هزار نفر، بلیت‌های ۴ سانس کنسرت آرمین را در کمتر از یک‌ ساعت خریداری می‌کنند، خود حامل پیامی بزرگی است. مردم، جای خالی این جنس صدا و این سبک کار را در موسیقی کشور خالی می‌بینند و بنابراین کاملا طبیعی است که چنین واکنشی به این اجرا داشته باشند. این که ۸ هزار مخاطب در تمام طول مدت ۴ اجرا، بدون هیچ محرک بیرونی، یک‌نفس، خواننده و آهنگ‌هایش را تشویق می‌کنند، نشان از سطح بالای نیازمندی آن‌ها به این جنس از کار در فضای موسیقی دارد. بنابراین کاملا طبیعی است که با میدان دادن به خوانندگان موجه گونه‌های کمترپرداخته‌شده‌ای مانند رپ، راک و... می‌توان بازار رنگارنگ و متنوعی را در حوزه موسیقی کشور پدید آورد که علاوه بر گام برداشتن در مسیر حرفه‌ای‌گری، طیف گسترده‌تری از مخاطبان موسیقی را به میدان کشانده و علاوه بر توجه جدی به مقوله اقتصاد موسیقی، از هنرمندان بیشتری در مسیر فعالیت حرفه‌ای رونمایی کرد و جلوی مهاجرت و فعالیت خارجی آن‌ها را گرفت.

توجه به مقوله اقتصاد هنر، یکی از پارامترهای مهم و تکنیکال دنیای موسیقی روز است که سهم بسزایی در چرخه حرفه‌ای موسیقی کشور و زیست‌بوم فعالان این حوزه دارد. با اعطای مجوز به آرمین، علاوه بر اینکه از مهاجرت یکی از خوانندگان محبوب مردمی جلوگیری به عمل آمد، بلکه از هدررفت سرمایه ملی نیز جلوگیری شد. اگر میانگین بلیت کنسرت اخیر آرمین را ۴۰۰ هزار تومان در نظر بگیریم و آن را در ۸ هزار مخاطب ضرب کنیم، به عدد ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسیم که جای خوشحالی است که این سرمایه، در داخل کشور ریخته شده و این‌طور نبوده که هواداران این خواننده مجبور باشند چند برابر این هزینه را صرف کنند تا برای تماشای اجرای زنده، به کشورهای همسایه رفته و پول را در جیب اقتصاد رقبای منطقه‌ای کشور بریزند.

 

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها