کد خبر: ۲۰۰۴۳
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
رئیس پلیس آگاهی فراجا با تاکید عدم اعطای مرخصی به سارقان زندانی سابقه‌دار و حرفه‌ای در تعطیلات نوروز گفت: برای تسهیل در رسیدگی به پرونده‌های سرقت از مسافران نوروزی، مالباختگان می‌توانند ادامه خدمات انتظامی و قضایی خود را از استان محل سکونت خود پیگیری کنند.
به گزارش جدید پرس:

سردار محمد قنبری با تبریک فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۲ و همچنین ماه مبارک رمضان گفت:‌ از آنجا که شناسایی بسترهای وقوع انواع جرایم و اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه و مقابله‌ای، سهم قابل توجهی در کاهش وقوعات دارد، یکی از این بسترها تعطیلات پیش رو و نوروز سال ۱۴۰۲ بوده و به تبع آن پیش بینی آغاز موج گسترده‌ای از مسافرت ها بود که شرایط را برای احتمال فعالیت‌های مجرمانه سارقان برای سرقت از مسافران در استان‌ها و شهرستان‌های مسافر پذیر و استراحتگاه‌های شهری و بین شهری فراهم می‌کند.

وی با اشاره به تشریح اقدامات مهم پلیس آگاهی برای امنیت و آرامش شهروندان در این ایام افزود: شهروندان باید برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده یا سرقت از مال و اموال، منزل و همچنین ایمنی خودرو هشدارها و توصیه‌های پلیس را مد نظر قرار دهند.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با اشاره به آمادگی تیم بررسی صحنه جرم برای اعزام به ماموریت‌های محوله احتمالی گفت: در این بازه زمانی تیم‌های مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی (DVI و CSI) آماده پاسخگویی به نیازها برای بررسی و تحلیل در طول این ایام را به عهده دارند.

وی با اشاره به نظارت و کنترل محکومان و مجرمان متواری به منظور پیشگیری از تکرار جرائم، خاطرنشان کرد: در راستای عدم اعطای مرخصی به سارقان زندانی سابقه‌دار و حرفه‌ای در این ایام تعاملاتی با دادستانی کل کشور و مراجع قضایی استانی انجام شده که از حداکثر ظرفیت‌های قانونی در برخورد با این گونه سارقان استفاده خواهد شد.

قنبری در ادامه با اشاره به تسهیل رسیدگی پرونده سرقت از مسافران نوروزی برای جلوگیری از سرگردانی آنها در استان‌های سراسر کشور افزود: مالباختگان ضمن تشکیل پرونده در محل وقوع سرقت می‌توانند ادامه خدمات انتظامی و قضایی خود را از استان محل سکونت خود اقدام کنند.

بر اساس اعلام پایگاه خبری پلیس، وی تصریح کرد: در صورت وقوع هرگونه سرقت از شهروندان بلافاصله وقوع سرقت وسایط نقلیه در سامانه خودرو و موتورسیکلت‌های مسروقه ثبت خواهد شد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا همچنین خاطرنشان کرد: طبق دستورالعمل در سطح استان‌های سراسر کشور ترتیبی اتخاذ شده که جابجایی هرگونه اثاثیه منزل و ادارای با صدور مجوز نزدیکترین کلانتری محل انجام بگیرد که در غیر این صورت واحدهای گشت و آگاهی موظف به برخورد قانونی است.

وی با بیان اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی تلاش می کنند با انجام این خدمات مسافران بتوانند بدونه دغدغه و با اطمینان خاطر سفر کنند، گفت: به منظور افزایش ضریب امنیتی و پیشگیری از هر سوءاستفاده و یا سرقت در ایام ماموران در برخورد با سارقان خشن و متجاوزین به حقوق مردم با قاطعیت و اقتدار قانونی عمل می‌کنند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها