کد خبر: ۱۹۹۱۹
۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰
چیزی تا نو شدن سال نمانده و بازار خریدهای شب‌ عید و خوراکی‌های آن داغ است. اینکه کدام محصول را از کدام بازار و کدام محدوده از شهر بخریم موضوعی است که در این گزارش به آن می‌پردازیم.
به گزارش جدید پرس:

سبزی‌پلو با ماهی غذای مرسوم و محبوب ایرانی‌ها در عید نوروز است، از این‌رو بازار ماهی‌فروشان در روزهای پایانی سال بسیار پررونق است. علاوه بر عرضه ماهی در میادین میوه و تره‌بار، برخی راسته‌ها و خیابان‌های شهر هم به بازار فروش ماهی تبدیل شده‌اند که فرصت خوبی را برای خرید این محصول فراهم کرده‌اند.

 

مثلاً بازار ماهی بعثت یکی از مراکز فروش انواع و اقسام آبزیان و ماهی‌ها به‌خصوص در روزهای پایانی سال است که برای مراجعه به آن باید به منطقه۱۵، خیابان ۱۷شهریور بروید.  چهارراه سرچشمه هم یکی از اصلی‌ترین مراکز صنف ماهی‌فروشان است که در تقاطع خیابان مصطفی خمینی(سیروس) و امیرکبیر قرار دارد و نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به اینجا ورودی یک مترو بهارستان است.  

 

برای خرید آجیل و خشکبار تازه به صورت فله و بسته‌بندی هم بازار بزرگ تهران و خیابان آهنگران جای مناسبی است که برای مراجعه به آن باید به خیابان پانزده‌ خرداد بروید. در بازار خشکبار مولوی هم انواع آجیل و خشکبار با قیمت و کیفیت مناسب به فروش می‌رسد که برای رسیدن به آن باید به چهارراه مولوی، محله مختاری بروید. بازار تجریش هم یکی از مهم‌ترین و زیباترین بازارها در شمال شهر است که در نزدیکی امامزاده صالح(ع) قرار گرفته است و اقلام متنوعی از خشکبار، آجیل تا میوه و سبزه و... در آن پیدا می‌شود.  
    
برای تهیه میوه شب‌ عید هم در حالی که همه میادین میوه و تره‌بار مناطق۲۲گانه شهر تهران عرضه‌کننده میوه‌های شب‌ عید هستند، اما بازار بزرگ میدان مرکزی میوه و تره‌بار که یکی از اماکن مهم و پاتوق‌های پررفت و آمد در منطقه۱۹ است، امکان خرید میوه به مقدار و تنوع بیشتر را برای شهروندان فراهم کرده است. این بازار دارای ۸ در است و از شمال به محله‌های خانی‌آباد نو، شهرک شریعتی و عبدل‌آباد و بلوار شقایق و از جنوب به بزرگراه آزادگان، از شرق به بزرگراه تندگویان و شهرک بستان و غرب به بزرگراه شهید کاظمی و عبدل‌آباد منتهی می‌شود.  

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها