کد خبر: ۱۹۷۷۳
۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
معاون فرهنگی هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرتهران با اشاره به برگزاری رویداد درختستان در هشتمین سالانه هنرهای شهری بهارستان از خلق آثار انتزاعی و هنری بر روی ۱۱ اصله درخت خشکیده در محور ولی عصر (عج) خبر داد.
به گزارش جدید پرس:

مجید قادری آذر از اجرای آثار بخش «درختستان» سالانه بهارستان خبر داد و در این باره گفت: این دوره از رویداد «درختستان» را با رویکرد متفاوت نسبت به سال گذشته آغاز کردیم و قرار شد المان و سازه‌ای به درختان اضافه نشود؛ بلکه کل طرح ها با روش خراطی برروی تنه درختان کنده کاری شود.

وی افزود: درخت‌های انتخابی برای این بخش، همگی خشکیده هستند و هیچ شاخ و برگی ندارند. در واقع این آثار بر روی بدنه این درختان اجرا می‌شود، اما هنرمندان موظف هستند که کار خراطی یا اجرای طرح را به نحوی انجام دهند که کلیت درخت دچار انهدام یا نابودی نشود و باعث بهبود شکل ظاهری آن شوند.

معاون فرهنگی هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران محل اجرای این آثار را خیابان ولیعصر(عج) محدوده پارک ملت عنوان کرد و افزود: در این دوره از رویداد درختستان حدود ۵۰ هنرمند در فراخوان حضور یافتند که ۶ هنرمند مجسمه ساز با سابقه، طرح‌های انتزاعی و هنری را بر روی ۱۱ اصله درخت خشکیده اجرا خواهند کرد و مابقی هنرمندان در سطح مناطق ۲۲ گانه نسبت به خلق آثار بر روی درختان خشکیده شهر مشغول هستند.
 
بر اساس گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، قادری افزود: تلاش ما در بخش «درختستان» این است که شهروندان به جای دیدن یک درخت خشکیده، بتوانند یک اثر هنری و چشم‌نواز را مشاهده کنند و در این راستا نیز هنرمندان با خلاقیت‌های خود وارد عمل شده‌اند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها