کد خبر: ۱۹۷۵۸
۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
روسیه و آمریکا بعد از یک حادثه هوایی همچنان درحال حملات لفظی به یکدیگر هستند.
به گزارش جدید پرس:

به نقل از رویترز، درحالیکه ساعاتی پیش خبر سرنگونی یک پهپاد جاسوسی ارتش آمریکا به وسیله یک سوخوی ارتش روسیه بر فراز دریای سیاه منتشر شد، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین هشدار داد: روابط با آمریکا در وضعیت بسیار وخیمی قرار دارد.

پسکوف تاکید کرد: هیچ تماسی در سطح بالا با واشنگتن بر سر این حادثه وجود نداشته است و او چیزی برای افزودن به بیانیه صادر شده توسط وزارت دفاع روسیه ندارد. وی خاطرنشان کرد که روابط کشورش با ایالات متحده در وضعیت تاسف بار و در پایین ترین سطح خود قرار دارد. در عین حال، روسیه هرگز گفتگوی سازنده را رد نکرده است و اکنون نیز امتناع نمی کند.

در همین حال جان کربی، سخنگوی کاخ سفید نیز گفت: مقامات آمریکایی به سفیر روسیه در ایالات متحده گفتند که مسکو باید در پرواز در حریم هوایی بین المللی مراقب بیشتری باشد.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز روز سه شنبه آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده را احضار کرد تا نگرانی های ایالات متحده را در مورد این حادثه که اولین مورد از زمان آغاز جنگ در اوکراین است، ابراز کند.

کربی به سی‌ان‌ان گفت: پیامی که ما به سفیر روسیه دادیم این است که آنها باید در پرواز در حریم هوایی بین‌المللی در نزدیکی دارایی‌های ایالات متحده که به روش‌های کاملاً قانونی پرواز می‌کنند و برای حمایت از منافع امنیت ملی ما مأموریت‌هایی را انجام می‌دهند، دقت بیشتری داشته باشند.

کربی همچنین گفت که پهپاد جاسوسی MQ-9 با توجه به عمق دریای سیاه که در آن سقوط کرد، بازیابی نشده است و ممکن است هرگز بازیابی نشود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها