کد خبر: ۱۹۶۴۹
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
اخراج کارشناس فوتبال از BBC دردسر بزرگی را برای این شبکه تلویزیونی به همراه داشت.
به گزارش جدید پرس:

ماجرای کنار گذاشتن و پس از آن بازگرداندن گری لینکر مجری مشهور شبکه بی بی سی آن‌هم با عذرخواهی، باعث بروز جنگ داخلی در شبکه دولتی انگلیس شده است.

لینکر که حدود سه دهه است مجری‌گری برنامه معروف Match Of The Day را بر عهده دارد، در توئیتی که جنجال‌های بسیاری را برانگیخت، سیاست‌های مهاجرتی دولت انگلیس را با سیاست‌های نژادپرستانه آلمان نازی مقایسه کرد و پس از آن با فشارهای سیاستمداران حزب حاکم محافظه‌کار از این برنامه کنار گذاشته شد.

در پی این اقدام بی‌بی‌سی، مجریان، کارشناسان و گزارشگران این برنامه هم در حمایت از لینکر دست از کار کشیدند تا قدیمی‌ترین برنامه تلویزیونی فوتبال در جهان که از سال ۱۹۶۴ پخش می‌شود، شنبه و یکشنبه این هفته، خلاصه بازی‌های لیگ جزیره را بدون مجری، کارشناس و گزارشگر پخش کند.

در نهایت تیم دیوی مدیرکل بی‌بی‌سی مجبور شد از لینکر عذرخواهی کند تا او MOTD روز شنبه به شیوه قبل روی آنتن برود. عذرخواهی که دیوی آن را اقدام متناسب در رابطه با توئیت لینکر دانست.

جنگ داخلی در رسانه دولتی انگلیس
حالا روزنامه انگلیسی تلگراف نوشته بازگرداندن لینکر به MOTD با عذرخواهی باعث شده بی‌بی‌سی در یک جنگ داخلی فرو برود و در میان کارمندان آن دو دستگی ایجاد شد. همچنین بحث‌ها درباره اینکه آیا سران این شبکه در عذرخواهی از پردرآمدترین مجری انگلیسی اقدام درستی انجام داده اند یا خیر، شدت گرفته است.

تلگراف نوشته برخی از سران بی‌بی‌سی از این موضوع بیم دارند که این عقب نشینی باعث خواهد شد تمام مجریان و خبرنگاران بدون توجه به دستورالعمل‌های موجود درباره فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، به صورت آزادانه به بیان دیدگاه‌های سیاسی خود بپردازند.

لینکر، بزرگتر از بی‌بی‌سی
لی اندرسون معاون ریاست حزب محافظه‌کار انگلیس، اقدام بی‌بی‌سی در قبال لینکر را بی‌اراده توصیف کرد و گفت: در فوتبال، هیچ بازیکنی بزرگتر از باشگاه نیست اما لینکر نشان داد بزرگتر از بی‌بی‌سی است.

همچنین شماری از کارکنان بی‌بی‌سی گفته‌اند عقب‌نشینی شبکه مقابل لینکر همانند یک پیروزی برای آن‌ها بود و مدیریت بی‌بی‌سی دوران ضعف خود را سپری می‌کند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها